Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat gebeurt er bij een poolwisseling?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat gebeurt er bij een poolwisseling?

Het onderwerp is actueel: Het wisselen van de polen van de aarde en het wisselen van de polen van de zon.
    Dat het soms gebeurt, klopt, maar er gonzen de meeste gekke verhalen over rond.

Om veel flauwekul te laten rusten, toch deze:
    Is het waar dat bij en poolwisseling van de aarde de aarde ook de andere kant op gaat draaien?
    Als ik de krachtenwetten van de natuurkunde er bij haal gebeurt dat niet. En er zal heel wat massa eerst moeten stoppen.

Bij de zon kan het nog gekker: iemand zei me eens dat de planeten dan de andere kant opdraaien. Wat een vreemd verhaal. Volgens mij heeft dat niets met magnetisme te maken maar de kinitische energie die de planeten hebben.
    Dubbelster-"astronoom" met een klassieke inslag | o.a. Skylux 70/700

Bij een poolwisseling draait alleen het aardmagnetischveld om. De draairichtingen van de zon/maan/planeten blijft uiteraard volledig hetzelfde. Het aardmagnetisch veld draait om omdat de stromen van vloeibaar metaal in het binnenste van de aarde van richting veranderen. Dit is een vrij continu proces. De magnetische pool en de sterkte van het aardmagnetisch veld veranderen voortdurend. De veranderingen zijn goed te meten over een aantal jaren.
    Om de draairichting van een planeet/zon om te draaien heb je inderdaad zeer veel energie nodig. Dit heeft niks te maken met het omdraaien van het magnetisch veld...
    Vixen Apex Pro 10x50, Helios Quantum4 20x90, Tasco 306 7x50, SW Heritage 130 flextube

Commentaar

Een mooi boek geschreven over dit onderwerp : http://www.bol.com/nl/p/the-path-of-...1004001022549/
      Charles Hapgood Path of THE poles.

Pole shifting is een mooie theorie om je mee bezig te houden, zo bestaat er een theorie dat de magnetische Noordpool ooit eens ter hoogte van HUDSON BAY Canada heeft gelegen .
      114/900 newton, sony alpha330 tamron70/300-------------- just a beginner!!!!

Commentaar

Werken...
      X