Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Grote krater in Nederland en Duitsland

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Grote krater in Nederland en Duitsland

Als ik naar de weerberichten op RTL4 kijk valt het me op dat er een ovaal achtige structuur te zien is
    vanuit Duitsland zo de Veluwe in. Dit zou best wel eens een stokoude krater kunnen zijn waarvan
    de astroide die em veroorzaakt heeft onder een kleine hoek kwam aanstormen.

Wat denken jullie? Is dit een krater of is het toeval? De ringstructuur is mij een beetje te perfect
    om door aardse krachten zelf te zijn opgewekt.

ReliŽf plaatjes van Nederland en Duitsland zijn niet makkelijk te vinden, maar ik heb twee plaatjes
    gevonden om mijn vermoeden duidelijk te maken:

Je moet wel goed kijken om de ringstructuur te ontdekken, maar voor wie geinteresseerd is, kijk maar
    eens dan naar het weerbericht op RTL 4.

Ja inderdaad..
    ik zie t ook..
    en t is nog een grote ook....
    Apart........
    114mm refl. en 70mm refr.
    200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Nee, ik denk dat het toeval is hoor. Ik denk dat het gewoon een hoogteverschil is, dat toevallig zo uitkomt.
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
        Nee, ik denk dat het toeval is hoor. Ik denk dat het gewoon een hoogteverschil is, dat toevallig zo uitkomt.
        Dat denk ik ook. Het zou, als het zo'n grote was, veel meer sporen hebben achtergelaten
        SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
        Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Origineel geplaatst door Lieuwe
          Origineel geplaatst door Demelza
          Dat denk ik ook. Het zou, als het zo'n grote was, veel meer sporen hebben achtergelaten
          Op de aarde worden sporen snel uitgewist door de constante erosie.

Het is ook daarom dat ik zeg dat ik denk dat het een 'stokoude' krater kan zijn, misschien wel al 100.000-en jaren oud.

Commentaar

Zijn het niet gewoon de rivieren??
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Dat denk ik ook, bovendien is het reliŽn in dat deel ook opvallend, maar puur door geologische oorzaken. Vanuit midden-Duitsland strekt immers een keten van heuvels en middengebergten uit, die langzaam richting het westen hun structuur verliezen en overgaan in het Nederlandse laagland, dat ook een helling kent waarbij het westen het laagst ligt. Zo krijg je dus een opmerkelijk reliŽfverschil. Tussen de heuvellanden in bevindt zich dan een geologisch bekken. Dit alles doet in combi met de loop van de rivieren misschien wel "kraterachtig" aan??
              This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Werken...
              X