Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Klimaatverandering: jouw mening

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Voor mij mag er een dik pak sneeuw vallen. Lekker 'ouderwets'. Met ouderwets bedoel ik trouwens: geen zoutwagens die de sneeuw laten smelten. Gewoon een weekje helemaal niks.

Statistieken laten zien dat de kans op een strenge winter dit jaar ietsje groter is dan normaal, omdat we een warme oktobermaand hebben gehad. Maar statistieken blijven statistieken en die kun je niet vertrouwen.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Joh, ik wil heldere lucht en droge oostenwind. Kunt u daar in komen?
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zeker meneer Nop. Weet u trouwens nog 3 maart 2005 op aangeven van eriko's Stadskanaal? Toen lagen wij in wat hier en daar wel meters sneeuw leek in Malmedy, Ardennes! Daar wil ik zeker meer van zien en droge oostenwind was het daar zeker niet. We kwamen van narigheid zowat niet de met de auto naar t chaletje. In het stikdonker op een verkeersbord de heuvel af sleeen en zo. :-)
        "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Kijk misschien ook eens naar dit artikel Demelza?

klik voor link

Socrates

EDIT door Demelza
          Linkje even aangepast
          Mors et Vita

Commentaar

Zo. Even het leesvoer doorgenomen.

Ompoling en klimaatverandering. Ik pas mijn mening bij deze aan: ompoling heeft (volgens mij) wel degelijk effect op klimaatverandering. 8)
            Interessant artikel trouwens!

Ik heb me er voorheen nooit echt in verdiept en ik kon niet echt geloven dat ompoling van invloed zou kunnen zijn op het klimaat. Ik wist ook niet dat ompoling zo langzaam zou gaan, omdat ik weet dat het bij de zon vrij snel gaat. Dat geeft ons tijd te evolueren. Zoals in jou linkje al staat passen wij (en andere soorten) ons vrij snel aan, terwijl andere soorten misschien niet zullen overleven.

Interessantje linkjes, Socrates!

Commentaar

Ter relativering wat de klimaatverandering aan gaat, het broeikaseffect enzovoorts zegt mijn feitje van de dag dat bij de meteorietinslag die de dinosaurussen 65 mln jaar geleden noodlottig werd, n hoeveelheid kooldioxide vrij kwam die gelijk zou staan aan 3 000 jaar verbranding van fossiele brandstoffen op ons huidige niveau van verbruik. Piantubo stond een poosje terug ook wel goed voor een paar kilometers dieselen herinner ik mij.

Zoals gezegd, je spuugt er geen deuk mee in een natte krant wat niet weg neemt dat we als moderne mens zeker een bijdrage vormen. Voor welk aandeel?

Commentaar

Commentaar

KLAGEN IN KLAGENFURT:

Commentaar

Met het extreme weer van de afgelopen weken laait de discussie over klimaatverandering weer op. De zachte recordbrekende temperaturen en de stormen en de vinger gaat weer naar klimaatverandering. Men vergeet dat een storm als afgelopen donderdag helemaal niet zo uitzonderljk is en 1x in de twee jaar voorkomt. Deze keer was hij behoorlijk laat, de laatste keer was in 2002. Dat viel toen op een zondag, waardoor het verkeer minder hinder ondervond en het niet zo in ons geheugen zit als de laatste storm.

De zachte temperaturen dan? Ja, die zijn uitzonderlijk. Het hele afgelopen jaar was uitzonderlijk. We weten dat de uitstoot van CO2 bijdraagt aan de opwarming, maar is het niet zo dat de temperatuur al sinds honderd jaar (sinds we officieel meten) al een stijgende lijn vertoond? Is het niet een beetje arrogant te denken dat de mens in staat is om het hele klimaat van een planeet zo kan veranderen?

Ik denk dat we er maar gewoon mee moeten leren leven.

Commentaar

Nou er is kans dat de mens helemaal niet de veroorzaker is van de klimaatverandering. De natuur zelf. De zonneactiviteit is de laatste jaren fors toegenomen, in de afgelopen cyclus waren er heel veel grote uitbarstingen, september 2005: een flare die op plaats 3 kwam in sterkste flares sinds 1976. december 2006: een flare die in de top 15 kwam van sterkste flares sinds 1976. Het zonneminimum gedraagt zich zeer actief. Nu ook nog steeds. Door de sterkere zonneactiviteit wordt de aarde warmer en stijgen de temperaturen. De komende cyclus zal nog veel heftiger gaan worden dus de komende 10 jaar gaan de temperaturen nog verder stijgen, daarna wordt een zwakke cyclus verwacht, dus na 2020 zullen dan de temperaturen weer ietsje gaan dalen. In 2030 zullen we dan weten of dit klopt. De natuur zal dan ook de gassen in de dampkring weer aanvullen. Ik hoop dat deze theorie van een paar wetenschappers klopt!

Commentaar

warmte stijging en ijstijd?

wat ook een mogelijkheid is en daar komt de sinus golf weer om de hoek luren is :
                        dat als de aarde opwarmt de poolkappen smelten en er dan teveel afkoeling in de warme golfstroom komt waardoor het verzilten stopt.

als dat gebeurt dan valt de stroming stil en als de stroming stil valt dan kan er een flinke afkoeling plaatsvinden of ter wel een mogelijke nieuwe ijstijd.

wanneer alles weer is afgekoeld kan de aarde zich weer herstellen zoals ze dat wel vaker gedaan zou moeten hebben.

(een theorie uit day after tomorrow)

Commentaar

Die theorie bestaat niet alleen in die film hoor. Hier op het forum wordt er in diverse topics over gepraat. Lijkt mij ook het meest waarschijnlijke scenario: eerst opwarming, dan afkoeling als gevolg van het stilvallen van de golfstroom. Het zal alleen niet zo drastisch gebeuren als in de film.

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
                            Die theorie bestaat niet alleen in die film hoor. Hier op het forum wordt er in diverse topics over gepraat. Lijkt mij ook het meest waarschijnlijke scenario: eerst opwarming, dan afkoeling als gevolg van het stilvallen van de golfstroom. Het zal alleen niet zo drastisch gebeuren als in de film.
                            nee maar denk wel plotseling ( in verschillen van jaren.

Commentaar

Voor zover niet reeds bekend, ziehier een vrij interessante Channel 4 productie (let op filmpie is 1u15m) met een boodschap die eens een keertje een ander geluid probeert te brengen dan die van de CO2-mediahype:

http://video.google.com/videoplay?docid ... ndle&hl=en

Ik ben er op zich wel verguld mee. Het vertegenwoordigt een hoop aan wat ik al jaren zelf van denk. De enige makke is echter nog steeds dat ik de meningen net zo min kan staven als die van de mileumafia.

Sceptisch zijn en vragen blijven stellen lijkt me echter altijd goed.

Commentaar

Commentaar

Werken...
                                X