Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe soorten leven ontdekt in de Atlantische oceaan

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe soorten leven ontdekt in de Atlantische oceaan

http://news.yahoo.com/s/nm/20060504/sc_ ... _oceans_dc

Blijkt wel weer hoe weinig wij als mensheid afweten van onze eigen oceanen en de levensvormen die daarin aanwezig zijn.
    -- Worm-Hole.be -- ;)

Eigenlijk is het toch absurd dat we meer weten van het heelal dan van de aardse oceanen. Dat de technieken om het heelal te onderzoeken vele malen beter zijn dan onderzoek naar de oceaan.

Heeft iemand 'De Zwerm' van Frank Schatzing gelezen? Dit boek is echt een aanrader. Gaat ook over leven in de oceaan, en hoe weinig wij daarvan af weten.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

wie zegt dat we meer weten over het heelal dan onze aarde? volgens mij weten we van beiden maar heel weinig.
      Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

We weten inderdaad van beide maar weinig. Toch weten we meer over het heelal dan over de oceanen. We gaan met ruimtesondes naar de maan, Venus, Jupiter en zelfs Pluto. Laten landers rondrijden op Mars etc.

Over het leven in de oceaan weten we praktisch niks. We kunnen maar tot een bepaalde diepte gaan voor onze aparatuur het begeeft. Hetgene wat we weten uit het diepste van de zeeŽn komt uit de maag van vissen.

Commentaar

als je eht zo bekijkt ja. Wel ik ben zo een beetje noob en ik vraag mij af waarom water je naar boven duwt terwijl er zwaartekracht bevind. Zal wel iet sin het bineste van die stof te maken hebben? vandaar ook die druk dat je wilt naar boven duwen .
          Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
            als je eht zo bekijkt ja. Wel ik ben zo een beetje noob en ik vraag mij af waarom water je naar boven duwt terwijl er zwaartekracht bevind. Zal wel iet sin het bineste van die stof te maken hebben? vandaar ook die druk dat je wilt naar boven duwen .
            Wat dacht je van de lucht in je longen..?
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

ik denk ook dat we van beide even "weinig" of even "veel" weten. Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Vorig jaar zijn er in de buurt van Australie ook nog een 50 tal nieuwe soorten gevonden, de meest bizarre soorten vissen.

Wel heel interessant dit onderwerp....
              De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

Het is inderdaad hoe je het bekijkt. Het heelal is veel en veel groter dan onze oceanen, dus valt er meer te weten te komen over het heelal. Wat dat betreft, weten we dus gewoon meer over de oceanen. Maar in verhouding zal het denk ik gelijk op gaan.

Kijk eens naar het verschillende leven in de zeeŽn, al die verschillende soorten kwallen bijvoorbeeld. Zo veel wat we nog te weten kunnen komen.

Misschien een interessante vraag: als je zou moetn kiezen tussen ruimtemissies en 'oceaanmissies', waar zou je dan tussen kiezen?

Commentaar

Maar als je eerst hier op aarde gaat onderzoeken naar de verscheidenheid van leven in bv de oceanen.
                  Dan kun je bekijken of dat leven zich ook kan ontwikelen op andere pleken in het heelal zoals op b.v. Enceladus.
                  "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Precies. De oceaan in een hele vijandige plek om te leven en uitermate geschikt om onderzoek te doen.

Commentaar

Bovendien zou men met het verkennen van de Diepzee ervaring op kunnen doen die toegepast kan worden bij een toekomstige 'duikboot' missie naar Europa.
                      This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Onder andere ja. We zouden veel kunnen leren door het leven in de oceaan. Dat zou dan toegepst kunnen worden op (exo)planeten en (exo)manen. We hebben nu een lijstje met voorwaarden waaraan (aards) leven zou moeten voldoen. Dit kan dan uitgebreidt worden als het leven in de zeeŽn besturdeerd kan worden.

En inderdaad, Damatrix. Maar als er een duikbootmissie naar Europa zou gaan, zou dat meteen betekenen dat we ook in staat zijn onze eigen oceanen te verkennen.

Commentaar

Nee dat denk ik niet, want je weet niet hoe de druk zal zijn op Europa mischien is dat water juist wel zwaarder dan Europa. Laten we eerst een duikboot bouwen die sterk genoeg is om diep in onze oceaan te komen om te kunnen onderzoeken.
                          "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Europa is DE ideale plek voor geisoleerde levensvormen in ons zonnestelsel mijn inziens. In onze oceanen heb je hele eco-systemen rondom warmebronnen (soort geisers maar dan op de oceaanbodem) waar geen straaltje zonlicht ooit komt. Wie weet is deze situatie hetzelfde onder de ijslaag van Europa.

Wat jullie zeggen is een goed idee..laat we eerst hier goed oefenen met een duikboot en vervolgens kijken of we op bezoek kunnen gaan bij Europa. Hoop dat nog mee te maken in mn leven
                            -- Worm-Hole.be -- ;)

Commentaar

Hmm toch nu ik er over nadenk: als de oceanen op Europa echt bestaan, dan zullen ze veel dieper zijn dan op aarde. Een duikboot die de druk hier op de oceaanbodem aankan, is misschien niet sterk genoeg om hetzelfde kunstje op Europa uit te voeren.

En de beste kans op leven in de Europeaanse (of is het Europaanse? In ieder geval niet Europese!!) oceanen is op die plaats waar warmte en voedingsstoffen naar boven worden getransporteerd (hydro-thermal vents) toch echt op de bodem.
                              This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Werken...
                              X