Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

DNA Water en "Dark state".

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

DNA Water en "Dark state".

Ik denk dat er wel meer van jullie dit artikrl hebben gelezen. Wat kunnen we hier uit opmaken ?....

http://www.terradaily.com/reports/Contr ... _Life.html

Was DNA er voor dat er water op onze planeet aanwezig was ?...

Hebben jullie suggesties.

Ik sluit het niet uit en kan me helemaal vinden in het artikel. Ik zie niet echt een reden waarom het niet mogelijk zou zijn, waarom DNA zich niet zou kunnen vormen zonder dat er water in de buurt is. Het DNA wacht gewoon op een kans om te ontwikkelen en biologisch leven te vormen. In ons geval was dat water. Ik sluit niet uit dat dit op andere plekken in het heelal een andere vloeistof zou kunnen zijn.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Re: DNA Water en "Dark state".

Origineel geplaatst door Stefan11
      Was DNA er voor dat er water op onze planeet aanwezig was ?...
      Ik zie niet in waarom dat jou conclusie zou zijn. Het artikel zegt dat namelijk helemaal niet. Het artikel stelt dat water al langer noodzakelijk werd geacht voor de vorming van leven, maar dat ook het ontstaan van DNA heel moeilijk is zonder water, aangezien DNA zonder water heel onstabiel is. Men dacht dat DNA zeer stabiel zou zijn, maar dat is het alleen als het zich binnen een levend organisme bevindt.

In feite stelt dat artikel dus dat DNA in het heelal moeilijk kan overleven. Slechts nieuws dus voor panspermia. Al is het nog altijd mogelijk dat de bouwstenen van het leven weliswaar uit de ruimte kwamen, maar dat het leven op zich gewoon op aarde ontstond. Of dat levende wezens misschien uit het heelal zijn komen regenen, maar alleen als ze water tot hun beschikking hebben gehad tijdens hun interplanetaire reis, en ik zie niet in hoe dat het geval heeft kunnen zijn.
      This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Het zou wel erg interessant zijn ja. Als er DNA aanwezig op aarde zou zijn voordat er water was zou je daar nog een conclusie aan vast knopen. DNA is dan zo'n beetje net zo oud als het Zonnestelsel. En zou daarmee net zo een vanzelfsprekendheid moeten als het onstaan van planeten rond een zon !!.. Maar de stap van DNA naar organisme is weer een andere !!

Commentaar

Je was me net voor DaMaTrix ...

Commentaar

Werken...
          X