Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montana Yellowstone vulkaan

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Montana Yellowstone vulkaan

Is iemand bekend met dit fenomeen en: zou het waar kunnen zijn? http://www.zerohedge.com/news/2017-0...e-supervolcano

Ik heb er nog nooit een meegemaakt ;-). Ik las over dit verhaal voor het eerst in Bill Brysons "Een kleine geschiedenis van bijna alles", waarin hij zich ook verdiept in de details van dit fenomeen.

Comment

We verwachten inderdaad, geologisch gezien, binnenkort een grote klap daar. Het is een soort wedstrijd, wie klapt er het eerst, Yellowstone of Betelgeuze. Alleen heeft Yellowstone een dramatische impact op de mensheid, terwijl Beteulgeuze alleen Nice to See is.
      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Comment

Dat er een supervulkaan ligt klopt, of de huidige aardschokken de aanloop zijn tot een uitbarsting weet niemand.

Niet dat je er wat aan kan doen, en dan is het rationeel om je er geen zorgen over te maken.

Edit: overigens hebben ze op Zerohedge nogal de neiging om met veel tam tam twee maal per dag de volgende financiele crash aan te kondigen. Van zichzelf zeggen ze een financiele site te zijn, dus als ze daarin al slecht van voorspellen zijn, dan zou ik me helemaal niet druk maken over hun voorspellende gaven op geologisch terrein.
        What where the skies like when you were young?

Comment

Ik zou me meer zorgen maken om de vulkaan Katla op Ijsland 10 maal zo krachtig als Eyjafjallajokull uit 2010, deze laatste was al niet zo fijn voor Europa.
          Katla kan elk moment klappen.

Comment

Dank allen. Helemaal eens.

Comment

Punt is dat jongstleden 6 juli ten Westen van de caldera de zwaarste aardbeving was sinds 1964.
              Op zich geen punt om zorgen of te maken.
              Tokio is eerder aan de beurt, zal eens morgen ofzo de data erbij halen.
              Verboden tussen zonsondergang en zonsopgang.
              Verboden voor auto.

Comment

Tokio een stad van nu 36 miljoen inwoners, gebouwd op een grote vlakte (zeldzaam in Japan) waar drie breuken samenkomen.
                Had een zware aardbeving in
                1633 zeventig jaar later in
                1703 negen en zeventig jaar later in
                1782 één en zeventig jaar later in
                1853 zeventig jaar later in
                1923.
                We zijn nu 94 jaar later.
                Hopelijk hebben Takahashi, Fujinon en Pentax geen fabrieken in Tokio..
                Verboden tussen zonsondergang en zonsopgang.
                Verboden voor auto.

Comment

Working...
                X