Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ben jij lid van een sterrenwacht???

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Pasgeleden vrijwilliger geworden bij de in oktober geopende sterrenwacht Tivoli Oudenbosch! http://sterrenwachttivoli.nl/
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Ja, een van de meehelpers van de oprichters van de Stichting Sterrenwacht Almere en lid van het eerste uur. Nu ruim 11 jaar dus. Daarvoor ruim 10 jaar lid van de Werkgroep Praktische Sterrenkunde (WPS) van de KNVWS afd.'t Gooi.

Een huiskamermeeting met en aantal leden van het eerste uur bij mij thuis heeft geleid tot het idee van het starten van de SSA. Via een lokaal in een middelbare school in Almere Stad, een noodgebouw in Almere Haven en een langdurig verblijf in een prachtig onderkomen in Almere Haven zijn we onlangs verhuist naar een goedkoper en permanenter onderkomen in gebouw Corosia ("de Roestbak") aan de Markt in Almere Haven.

Veel activiteiten, waaronder veel ATM. Testen van optica, spiegelslijpcursussen, workshop collimeren, bijdragen aan sterrenkijk-avonden, geven van lezingen en presentaties, helpen van mensen met hun telescopen, etc.etc. Veel gezelligheid (o.a. jaarlijkse waarneemweek in Z-Frankrijk) en humor ook.
      Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch.

Commentaar

Ik ben lid van VWS Drente! Een leuke levendige club met echte liefhebbers! Bijna altijd boeiende sprekers met mooie presentaties zowel professioneel als uit eigen gelederen! Ik ga er altijd met veel plezier naar toe, en leer er erg veel van.

Commentaar

Oh ja....ik ben ook nog lid van KNVWS Wega Tilburg. Altijd leuke lezingen in het goed bereikbare Natuurmuseum Brabant in Tilburg strak tegenover het station. En 1x per jaar de gezellige en smakelijke gastronomische avond en een gezellige excursie.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Sinds een jaar lid van SSA (Almere), waar ik ook de spiegelslijpcursus heb gevolgd en verschillende lezingen heb bijgewoond.
            16 inch F/3.8 & 10 inch F/4.8 Sumerian Alkaid op EQ-platform / SW Heritage 130 / Vixen 60mm refractor / 16 x 70 bino op P-mount / Swift Audubon 8,5 x 44 / Vixen SG 2.1 x 42

Commentaar

Lid zijn noemen ze het niet, maar ik ben donateur van de Volkssterrenwacht Bussloo.
              TMB 105/650 / Skywatcher Heritage 130p / NEQ6 / Canon 60D astro-mod / SX Lodestar
              Website: http://www.astronomisch.nl / Night Sky Quality: http://www.astronomisch.nl/nsq/

Commentaar

Lid van Sterrenwacht Urania in hove.
                Grts. Gert

Commentaar

Sinds maart 2016 donateur sterrenwacht Rijswijk.
                  Celestron CPC 8 GPS (XLT) Edge HD, Bino: Bilora Eagle 9308 10x50, Nikon D5100
                  Mogen nu alle lichten uit?

Commentaar

Lid van Metius in Alkmaar...
                    T: TS 80/480mm APO | TS 130/910mm APO | Celestron 11" EdgeHD | 254/1016mm Newton
                    C: ZWO ASI1600mm - Cool (Mono) + Baader Filters | Canon 6DAW

Commentaar

Donateur en zo nu en dan vrijwilliger op het waarneem-dakterras van de Cosmos sterrenwacht in Lattrop
                      C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Commentaar

Had hier nog niet gereageerd zie ik.

Ik ben sinds ruim een jaar vrijwilliger bij Copernicus in Overveen. Direct dus ook donateur.
                        Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Was ik wel, maar verhuisd en nu niet meer....

Commentaar

Ik ben donateur van stichting Sterrenwacht Philippus Lansbergen te Middelburg. De stichting kent geen leden.
                            I am a graduate of the faculty of interplanetary and alien studies

Commentaar

Werken...
                            X