Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ledenavond 30 november Sterrenwacht Halley

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ledenavond 30 november Sterrenwacht Halley

A.s. vrijdagavond, om 2000u, is er voor nieuwe Halley leden de mogelijkheid om andere leden te leren kennen.

Op de sterrenwacht worden rondleidingen gegeven, en het publiek wordt op heldere avonden (planeten/deepsky) en overdag (de Zon) mooie hemelverschijnselen getoond.
    Verder is er een prachtig planetarium waar we, in geval van slecht weer, toch mooie dingen kunnen laten zien.
    Ook zijn de werkgroepen aanwezig. Die houden zich bezig met de het instrumentarium van de sterrenwacht.
    Zoals iedere vereniging, draait sterrenwacht Halley op de vrijwilligers, en die zijn altijd hard nodig om deze zaken mogelijk te maken.

Dus: heb je zin om Halley mee te komen helpen, of wil je gewoon kennismaken met de andere leden, kom langs op vrijdagavond 30 november.

Het is in principe een ledenavond, maar als je nog geen lid bent, maar wel interesse toont om de sterrenwacht te komen helpen: kom gerust langs op deze avond (dat het gezellig wordt staat al vantevoren vast!)
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Er komen verschillende leden die in de waarneem/astrofotografiegroep zitten, een prima gelegenheid dus om ze vragen te stellen of om je aan te sluiten. Herman zal nog iets over het DAST project laten zien en er zullen ook mensen van de PC/Planetarium/radiotelescoop werkgroep zijn. Ik probeer ook nog langs te komen maar dat zal pas na 21 u worden.

Commentaar

Ok, tot morgenavond. Ik neem ook de PICgoto mee.
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Ik kom ook! :-) Neem niet veel bijzonders mee...
        Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

Het was een super gezellige avond. Er stonden veel zwarte Skywatcher Newtons op Skywatcher monteringen. Vele mensen gesproken. Heb ervan genoten. Hier nog wat foto's.
          Vooral het telescoop spreekuur met Herman was leuk: "Dokter, dokter, wat ik ook doe. Ik blijft die verschrikkelijke coma houden aan de rand van mijn beeldveld"....
          Voeg bestanden toe

Commentaar

Meer, meer, meer....

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: _MG_9248AF.jpg views: 1 grootte: 147,2 KB id: 1056557
            Met maar liefst 2x8", 1x6" en 1x 10" van skywachter...
            Met maar liefst 3x heq 5 pro en 1x heq 6 pro

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: _MG_9249AF.jpg views: 1 grootte: 96,1 KB id: 1056558
            Sören die mijn 70mm Orion te leen heeft gekregen voor de guiding.
            Die lag bij mij stof te vangen...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: _MG_9254AF.jpg views: 1 grootte: 124,5 KB id: 1056559
            Bram die voor het eerst zijn trein heeft gemonteerd.

Twan
            Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

Werken...
            X