Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Verslag en foto's Deep Sky Dag Zuid oktober 2012

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Verslag en foto's Deep Sky Dag Zuid oktober 2012

Enkele sfeerfoto's van een geslaagde eerste editie van de Vlaamse Deep Sky Dag. Alleen spijtig dat we geen noorderburen mochten verwelkomen... maar ik vertrouw erop dat dat in een volgende editie wel wordt rechtgezet
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door patrickduis; 28-10-12, 12:21. Reden: topictitel verduidelijkt
    Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Ik heb ondertussen toch al één asterisme opgezocht: Star 1, die ring met deuk bij de Poolster. Leuk! Nu alleen nog wat asterismen vinden waarin dan ook nog eens een veranderlijke ster zit, en ik ben helemaal verkocht :-).
    To know our place in the cosmos you have to understand stars. To know the stars you must understand their variability. http://www.vvs.be/werkgroepen/werkgroep-veranderlijke-sterren

Commentaar

Voor een echte noordeling (Assen) was de locatie toch wel een probleem. Spijtig voor mij, ik vind dit soort bijeenkomsten toch de krenten in de pap. De foto's laten weer een gezellige bijeenkomst zien.
      Maar je hebt in principe gelijk, jammer dat er geen Nederlanders waren, juist omdat op het gebied van deep sky de Belgen en Nederlanders zoveel gezamenlijkheid hebben. (Misschien ook wel op andere gebieden in deze hobby maar dat ligt een beetje buiten mijn eigen scope.)
      Bushnell Spacemaster 60mm F/5, Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
      Orion Starblast 4.5" F/4, Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Origineel geplaatst door bbill77 Bekijk bericht
        Ik heb ondertussen toch al één asterisme opgezocht
        Tof dat m'n presentatie heeft aangezet tot waarnemen! De trouwring is inderdaad een leuke!

Origineel geplaatst door bbill77 Bekijk bericht
        Nu alleen nog wat asterismen vinden waarin dan ook nog eens een veranderlijke ster zit
        Lijkt me een interessant onderwerp voor volgend jaar: "Veranderlijken in en nabij deepsky objecten". Misschien slaag je er dan toch in om me te bekeren :lol:

Origineel geplaatst door Hyperion Bekijk bericht
        Voor een echte noordeling (Assen) was de locatie toch wel een probleem.
        Om noord en zuid samen te brengen is Nijmegen inderdaad iets beter gelegen. Alvast tot eind maart
        Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Het had mij ook erg leuk geleken. Het probleem was dat ik ook al had beloofd om bij de Nacht van de Nacht mee te helpen, en dan wordt het allemaal erg krap.
          What where the skies like when you were young?

Commentaar

Werken...
          X