Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

24 november 2012 HATT Beurs

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

24 november 2012 HATT Beurs

Na een tip van classicscopes hier even een nieuw topic.
    Zie http://www.sternwarte-hattingen.de/hatt.htm
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Bedankt voor de tip!

Commentaar

Wij (de redlightgroup boys) komen hier al jaren, een leuke kleinere beurs met handelaren en particulieren met 2e hands spul.
      Een aanrader :smile:
      CGE-PRO, GSO 10" RC f/8, 10" Carbon Newton f/4, AP APO80Q, Atik 383L+, PST.

Commentaar

Nog vijf nachtjes slapen en we kunnen weer naar de Duitse astrobeurs in Hattingen..........Er staat ook een Nederlands bedrijf,AstroTechniek uit Velden..........

classicscopes
        WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Commentaar

Ja, ik zag Ad Matthijs ook met een flinke stand op de astrodag in Goirle staan.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Ik ben gisterochtend even op de HATT geweest en wat gespeurd naar leuke 2e hands aanbiedingen.Helaas deze keer niets van mijn gading gevonden.Hier en daar lagen wat gebruikte oculairen en zoekers maar ook nogal wat oude fotolensen en oude analoge camera's.Niet helemaal wat ik zocht dus..............Enigste oude telescopen die er stonden waren een Zeiss telementor voor 250 Euro ( alleen de buis met een Telrad ), een Vixen 80/1200mm op New Polaris/houten statief voor 600 Euro......beetje aan de hoge kant ( waarde ongeveer 300 Euro ) verder nog een C8 'orange tube' op zeer gebruikte GPDX ( 650 Euro alleen voor de buis.......) en een 2e C8 'orange tube' voor 550 Euro.
            Ook stond er een Losmandy G11 montering ( Celestron badge ) op stevige zuil voor 1600 Euro........mooie combo.
            Aan nieuw spul viel mij vooral de fraaie Explore Scientific 150mm APO op ( ruim 7000 Euro....slik...) en de nieuwe Vixen monteringen met Starbook 10 besturing.Fraai maar ook erg duur en na de vele problemen met de 1e generatie Starbook besturingen zal dit niet gauw een bestseller worden vrees ik.........Ook de Lunt zonnetelescopen waren ruim vertegenwoordigd van een paar honderd Euro voor de 35mm tot aan 10.000 Euro voor de 150mm........even doorsparen.......
            Leuk was verder de stand met meteorieten waar ook wat mooie niet al te dure NWA exemplaren ( steenmeteorieten uit Afrika )lagen en hele dure met Olivijn kristallen ( vele honderden Euro's per stuk........)
            Na anderhalf uur had ik het allemaal wel gezien en ben ik weer huiswaarts gekeerd..........In februari 2013 is de volgende Duitse beurs niet al te ver van de Nederlandse grens.

classicscopes
            WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Commentaar

Ik was er gistermorgen ook (met Guus). Inderdaad niet erg groot. Wel o.a.een prima gebruikt 80/400 wit Skywatchertje , met zonnefilter en koffer, gescoord voor een luttel bedragje. Die staat met RDF als zoeker, nu mooi te wezen op het Velbon statief als Grab and go bij de tuindeur, als vervanger voor de 70 mm kijkshop.
              Mooi zonsbeeld net met pentax 10XW plus 2x TV barlow (80x).
              En een hele handige "variabel Tubushalter" http://www.berlebach.de/?bereich=details&id=410 , kan ik zo een camera, de 80/400 of de kijkshop 70 mm mee op mijn 127ed apo klemmen.
              Die 15 cm apo is inderdaad overweldigend, hoewel hij maar 11 kg schijnt te wegen.
              Last bewerkt door skyfan; 25-11-12, 13:35.
              Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Werken...
              X