Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Voor de welpjes gegooid: sterrenpraatje voor kids uit de buurt

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Voor de welpjes gegooid: sterrenpraatje voor kids uit de buurt

Nooit gedacht dat ik dit ooit zou doen.

Ik ben in de buurt bekend als de techno beats producerende, death metal t-shirt dragende amateur astronoom dus het was eigenlijk best voor de hand liggend om uitgenodigd te worden om een praatje te doen voor een groep van ongeveer 15 kinderen tussen de 7 en 11 jaar

Vanmiddag was het zo ver. Laptop met Stellarium en een hoofd vol mythologische verhalen mee.
    Ik ben wel gewend om voor een groep mensen te praten en heb ruim 15 jaar podiumervaring als live artiest maar kinderen als publiek... da's andere koek.
    Rekening houdende met een korte aandachtsspanne aan mijn verhaal begonnen.
    Van alle sterrenbeelden had ik de Grote Beer uitgekozen omdat dat toch wel meest bekende is.
    Bij de wat jongere kinderen was die inderdaad de aandachtsspanne inderdaad wel wat kort maar de wat oudere kinderen zag ik vol interesse naar mij luisteren.

Tijdens en na mijn verhaal/praatje veel vragen gehad die eigenlijk niet zo gek waren.
    Het zit eigenlijk wel goed met de interesse maar ook de kennis over het universum die de jonge kinderen al hebben.
    Dat is ook iets wat ik nooit verwacht had.

Het was leuk om te doen, en als het aan de buurvrouw ligt die mij uitgenodigd had, gaat dit nog een vervolg krijgen.
    In ieder geval zit er in de wintermaanden een buurt starparty in het verschiet.
    Celestron C6S 150mm F/10 - EQ3-2 GoTo - Coronado 40mm F/10 PST - Zomz БПЦ 7x50 bino - Twitter: @astrolandNL - Weblog: http://astroland.info

Leuk! Goed gedaan zeg!
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
    X