Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

inschrijvingstopic Spectroscopiedag 'Special' op 25 april 2020 VERVALLEN

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

inschrijvingstopic Spectroscopiedag 'Special' op 25 april 2020 VERVALLEN

Op zaterdag 25 april 2020 organiseer ik op Sterrenwacht Tivoli in Oudenbosch een spectroscopiedag 'Special'.
    Een dag enkel bedoeld voor mensen die zeer aktief bezig zijn met spectroscopie. Doel is een platform te bieden aan deze mensen en van ideeën te wisselen, samenwerkingen aan te gaan, bekijken waar wetenschappelijk kan worden bijgedragen. Maar ook zal daar worden besproken hoe de zesde spectroscopiedag er zal uitzien.

Op deze dag is er plaats voor maximaal 20 mensen.Deze dag is niet haalbaar voor een grotere groep. Er zijn reeds een aantal mensen aangemeld, er is nog plaats voor ZES mensen. Wie zich aangesproken voelt kan een mail sturen naar mij: kijkerbouw@ugent.be.

Onderwerpen die aan bod zullen komen:
    - bouwers vertellen over hun project
    - nog eens iets over datareductie (Hugo/Arnold?)
    - lopende pro/am campaigns
    - Gebruik van SPcAudace voor reductie van spectra van Be-sterren (Erik Bryssinck)
    - BRASS (in overweging volgens beschikbaarheid Emmanuel)

-één van de technieken die gebruikt wordt in aardobservatie: DOAS, differential optical absorption spectroscopy, een methode waarmee je heel gevoelig bent voor specifieke spectrale structuren en heel zwakke signalen uit een spectrum kan halen, zolang je weet waar je naar moet zoeken.
    - Of misschien iets over Doppler imaging, waarmee je details op roterende sterren kan meten terwijl die veel te klein zijn om met een telescoop te zien (beiden Ralph Snel)
    -
    Ernst Pollmann brengt verslag uit over zijn spectroscopische projectwerk op 25 april 2020 en bespreekt de mogelijkheden om meer internationaal te gaan.

VOOR DE DUIDELIJKHEID; de 'grote' spectroscopiedag gaan door op zaterdag 7 november 2020. Dit is een dag waar zoals vanouds iedereen welkom is. Binnenkort start ik daar een apart draadje over.
    Last bewerkt door Bert Bogchelman; 23-03-20, 18:57.
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

En bij deze even melden dat de dag van 25 april volzet is: 20 deelnemers op zo'n dag is écht wel het maximum om vruchtbaar overleg te kunnen organiseren.
    Wie zich nu nog meldt komt op een wachtlijst.
    jp

Commentaar

euhhh, zit ik daarbij JP? Of had ik je nog moeten mailen via kijkerbouw?

Groet,
      Paul
      Full WMN-member.
      GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Origineel geplaatst door Paul Gerlach Bekijk bericht
        euhhh, zit ik daarbij JP? Of had ik je nog moeten mailen via kijkerbouw?l
        woehahaa :-) Die Ollanders hé :razz: tuurlijk zit jij daarbij! Zowat iedereen uit de eerste privémail die ik stuurde is daar bij: Hugo, Guy, Arnold, Emmanuel, Ernst, Johan Kuilenburg, Ralph, Erik, Yigal, Sam, Mario, Jac Brosens.. ik maak op 2 januari even een lijstje op! De kans zit er in dat Alex Lobel ook komt. Hangt af van zijn agenda natuurlijk.

Commentaar

En onze lieve Zuiderburen happen gewillig toe... ;-)
          Maar goed, nu weet ik tenminste zeker dat op die dag mijn 'plastic' spectroscoopje zal worden neergesabeld door meneer Yigal.... ;-)
          Full WMN-member.
          GSO 8" f/8 Ritchey-Chrétien, AT66ED, EQ6 Pro + EQMOD, NEQ3+SynScan, Atik 314L, Atik 314E, SXV-MC8, DSI PRO, Orion autoguider, LodeStar autoguider, Baader DADOS spectrograaf.

Commentaar

Laat ons zeggen dat ik er zal op toezien dat dit een zéér constructieve dag wordt ;-)
            laat ons zeggen: het moet een springplank worden om mensen te laten samenwerken, ook internationaal.

Commentaar

Iedere keer als ik Yigal tegen kom zitten we elkaar te jennen. Gewoon leuk. De perfectionist tegenover de realist. Van hem kan ik het zeker hebben omdat ik zijn deskundigheid respecteer.
              Ik kijk nu al uit naar een leerzame en productieve dag.
              Full WMN-member.

Commentaar

Beste allen,
                Het zal wellicht niemand verbazen, maar de spectroscopiedag van 25 april op Tivoli laat ik om evidente redenen NIET doorgaan. Het zou onverantwoord zijn, zelfs indien de regels tegen die worden versoepeld, om mensen rond een tafel bijeen te brengen.
                Laat ons dit programma houden (plus andere sprekers spectroscopie) op de zesde spectroscopiedag op 7 november. De spectroscopiedag Special komt te vervallen, maar het programma dat werd vooropgesteld blijft behouden. Er wordt ruim tijd vrijgehouden (een half dagdeel) voor de onderwerpen van 25 april Uiteraard zijn er ook weer lezingen. Meer volgt!
                Een groep van maximaal 40 mensen lijkt mij dan ook het maximum.

Tegen die tijd zal hopelijk alles een beetje genormaliseerd zijn.

Ik hoop dat ik met deze beslissing kan rekenen op jullie begrip.

groetjes,

Commentaar

Werken...
                X