Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

17 december, Leiden: gala van de sterrenkunde

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zopas bevestigd: Koning Willem Alexander komt naar het Gala van de Sterrenkunde.
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Wow!
      50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Dat wordt een smoking huren...
        What where the skies like when you were young?

Commentaar

Haha, ik zat eens achter zijn broer bij een filmpremière, en toen werd ik er ook niet uitgegooid. Gewoon een jasje aandoen.
          Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Origineel geplaatst door svdwal Bekijk bericht
            Dat wordt een smoking huren...
            Dan ben je overdressed, als het "semi-formal attire" is. Tegenwoordig is zelfs de das of het strikje al optioneel.
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Beter gekleed zijn dan de koning was vroeger een manier om in de gevangenis te komen
              What where the skies like when you were young?

Commentaar

Nu niet meer, maar toch wordt het niet als erg beleefd ervaren, en ik heb inderdaad (in een vorig leven) al mensen de deur gewezen gezien omdat ze in tux waren en de hoge gast niet...als ze in een mildere bui zijn wordt je dan soms verzocht het strikje te 'verliezen', dan ben je ook al maar "semi-formeel" meer.
                Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

écht hoor; nette kledij is voldoende... Het wordt enkel vermeld om de mensen erop te wijzen dat het gewaardeerd wordt dat mensen er netjes bij lopen.

Commentaar

Voor de astro-fashionistas onder ons:
                    waarneemvest, hoodies, klompen, bergschoenen en 7 lagen truien thuis laten, overhemd aantrekken en (voor de heren) baardje laten staan, maar niet langer dan een week of twee, want het moet ook weer niet té hipster worden. Zouden zijden handschoentjes wel mogen?
                    Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: uitverkocht.gif views: 79 grootte: 7,5 KB id: 1433411
                      Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

De stadsgehoorzaal? Die herinner ik me nog - ik moest daar, lang geleden alweer, met m'n broertje naar toe voorr een concert van Iron Maiden

Een iets andere dresscode, toen.

Commentaar

Project SSVI (www.ssvi.be) op 17 december op het Gala van de Sterrenkunde in Leiden. 17 wetenschappers staan op het podium. 11 van hen gaven vanmorgen (zondagmorgen) aan dat ze graag een aantal SSVI telescopen signeren. Met een beetje geluk volgende anderen ook.
                          Het gaat mij niet om de signaturen op zich, maar wel om de steun die deze mensen aan het project geven. Erg waardevol...Zoals het er nu uitziet zullen er een ook hier een aantal SSVI telescopen op het podium staan.
                          ZKH Willem Alexander brengt ook een bezoek aan het Gala.
                          EN: Newscientist nl schrijft net zoals vorige keer (Gala van de Wetenschap) een wedstrijd uit voor scholen. SSVI stent één telescoop uit het project beschikbaar en twee SSVI in a Box pakketten.
                          foto album van de signeersessie op Gala v/d wetenschap afgelopen week: https://myalbum.com/album/cofQvSaFczRV

Commentaar

Werken...
                          X