Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

17 december, Leiden: gala van de sterrenkunde

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

17 december, Leiden: gala van de sterrenkunde

Zie galavandesterrenkunde.nl. Georganiseerd door de IAU en New Scientist, met onder andere André Kuipers! Ik zie niet echt namen die ik associeer met amateurastronomie, maar het is natuurlijk best leuk om in 1 avond een crash course 'waar staat de wetenschap nu' te krijgen.
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Op zich wel grote namen in de Nederlandse professionale sterrenkunde. Leuk dat Amina Helmi ook gaat spreken. Ze was PhD student toen ik in Leiden studeerde en nu een Gaia-collega.

Wouter
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Ik ben erbij samen met nog een paar anderen van sterrenwacht copernicus. Ben benieuwd. Nog een paar maandjes wachten
      Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

SSVI en SSVI in a Box is er alvast ook bij. Invitatie vorige maandag ontvangen.
        Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Leuk! Dat zijn ook niet de eerste de beste, die daar komen spreken. Lijkt me bereinteressant. Datum genoteerd :-)
          Last bewerkt door Rem; 17-10-19, 15:44.
          16" F4.5 Harroscope, 102/1000 Refractor, 4.5" F4.4 Newton, 50mm F4 Gropescope.
          Tá an solas fíor ó thuas

Commentaar

Origineel geplaatst door Rem Bekijk bericht
            Leuk! Dat zijn ook niet de eerste de beste, die daar komen spreken. Lijkt me bereinteressant. Datum genoteerd ;-)
            Kaartverkoop is al begonnen. Liep al aardig vol, zou dus niet te lang wachten.
            Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Dank je voor de tip!
              Wilde net mijn ticket bestellen, zie ik dat ze een dresscode hebben. Semi-formal (cocktail) attire. Zeer effectief om morsige figuren als ik buiten de deur te houden.
              Enfin, komt vast nog wel op Youtube.
              Last bewerkt door Rem; 17-10-19, 15:58.
              Tá an solas fíor ó thuas

Commentaar

Hm, ik had al een ticket gekocht, niks gezien van dresscode. Eens kijken of ik een galajurk van mijn vrouw kan lenen..
                Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Idd goede tip van die dresscode...

Hmm, moet daar nog even over nadenken.

Commentaar

Je kan in Leiden heel goed smokings huren: http://www.hoppezak.nl/. Zolang er maar geen studentengala's zijn rond die tijd.
                    What where the skies like when you were young?

Commentaar

Gelukkig is er ook een heel goed alternatief voor wie zich niet senang voelt in de high society. Ook in Leiden: Astronomy on Tap. Elke laatste maandagavond van de maand, met vaak dezelfde grote namen uit de wereld van de astronomie. Zo heb ik daar een keer Sera Markoff horen spreken.
                      Toegang gratis, wel op tijd zijn om een zitplaats te hebben.
                      Tá an solas fíor ó thuas

Commentaar

Beste mensen, op IAU100 in Brussel eerder dit jaar was er ook zo'n dresscode. Maar in de praktijk heb ik daar niet zo heel veel van gemerkt. Er waren ook nogal wat jeans te zien. Ik heb niemand opmerkingen horen maken.
                        Ook eergisteren tijdens het State Visit (Space Symposium met op het laatst de aankomst van koning en koningin) van ons koningshuis aan Luxemburg gold een dresscode. Sommigen hielden zich daar strikt aan, anderen weer niet. Niemand werd de deur gewezen.

Commentaar

Origineel geplaatst door Rem Bekijk bericht
                          Dank je voor de tip!
                          Wilde net mijn ticket bestellen, zie ik dat ze een dresscode hebben. Semi-formal (cocktail) attire. Zeer effectief om morsige figuren als ik buiten de deur te houden.
                          Rem wat ze graag willen is 'dat mensen er netjes uitzien' die avond. Het hoeft zeker niet persé heel erg formeel te zijn. Maar dat vermoedde ik al.

Commentaar

Het zoekresultaat op Google van "Semi-formal attire" deed anders vermoeden. Hoe dan ook, ik haak af bij dit soort fratsen. En verder zit ik er niet mee, zoals gezegd zijn er prima alternatieven.
                            Afgezien daarvan hoop ik dat het voor degenen die er geen moeite mee hebben een hele leuke avond wordt.
                            Tá an solas fíor ó thuas

Commentaar

Ik +1 ben er bij. Heb nog wel een pak in de kast...
                              Sterren kijken in de stad | Skywatcher 200p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | 70/420 ED | Celestron 15x70 | 10x50

Commentaar

Werken...
                              X