Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ATT 2019 - official thread

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Altijd leuk, altijd bekenden, zeer schappelijke toegangsprijs en Essen is voor mij dichterbij dan Almere (geldt voor een vrij groot deel van Nederland, overigens). De "Verpflegung" wordt ook altijd op waarde geschat (nee, geen jonge dames in witte uniformen, helaas, zoek maar op) en dit jaar pik je nog een lezing van Harry Rutten mee. Kortom, ik ga gewoon weer.

Robert.
    10" F5 GSO CT Newton, 11 cm F25 Kutter, 8" F5.7 Newton (in aanbouw), NEQ6 Pro Synscan en EQ5 Synscan.

Commentaar

Leo Aerts en ik gaan in elk geval.
      11" SCT op CGEM ,14" SCT op CGE, 14" Newton Orion Optics UK , 300 mm F=30 ISO Cassegrain op Mesu 200

Commentaar

Ben ook van plan te gaan.
        Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Ik vertrek rond 07h30 in Wolfsdonk. Moesten er geinteresseerden zijn om mee te rijden mogen ze dat laten weten.
          Nog een vraag (voor mij de 1ste keer dat ik ga): kan je bij alle standjes makkelijk eletronisch betalen, kan je ter plaatse geld afhalen, of neem je best toch een stukje cash mee?
          Celestron CGEM 1100, 279mm, f/10

Commentaar

Bij de grotere leveranciers kan je vaak elektronisch betalen. In de klaslokalen waar de amateurs met hun 2e-hands spullen zitten uiteraard niet. Dus als je hier wilt gaan snuffelen, dan is het zeker zinvol om genoeg cash bij je te hebben. Want ook bij de 2e-hands spullen kan het zomaar uit de hand lopen, er zijn kijkers van 1.000 er meer bij! En ook een Ethos kost hier nog steeds meer dan je normaal gesproken dagelijks in je portemonnee hebt zitten

Bij acute nood kan je altijd nog naar een pinautomaat in de buurt lopen. Vooraf Googlen waar ze precies staan, dan ben je zo heen en weer.

Commentaar

Origineel geplaatst door GuusGilein Bekijk bericht
              Bij de grotere leveranciers kan je vaak elektronisch betalen. In de klaslokalen waar de amateurs met hun 2e-hands spullen zitten uiteraard niet. Dus als je hier wilt gaan snuffelen, dan is het zeker zinvol om genoeg cash bij je te hebben..
              Ik verbaas me er elk jaar nog over hoeveel verkopers enkel cash accepteren, zoals Guus aangeeft inderdaad handig om te zorgen dat je cash geld tot je beschikking kunt hebben.

Mochten er nog mensen gratis mee willen rijden vanuit de Achterhoek, dan graag een PM. Ik kan je eventueel op het treinstation in Doetinchem ophalen en weer afzetten. Ik heb nog 3 plekken vrij in de auto

**** Sidewalk Astronomy Montferland ***

Commentaar

SereN fijn dat je ook komt, hopelijk zien we mekaar daar!
                Je neemt toch beter voldoende cash geld mee. Vorig jaar bij Baader heb ik een Herschel wedge moeten laten liggen wegens te weinig cash - ze namen enkel cash.
                En tegelijk maak je best op voorhand een budget want elk jaar zijn mijn centjes op tegen eind vd dag.
                -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

In Duitsland lopen ze t.o.v. Nederland nu eenmaal wat achter met Internet (vooral snelheid!) en aanverwante toepassingen, zoals mobiele pinapparaten. Soms vergeet je dat we hier eigenlijk best wel erg ver zijn t.o.v. bijna de rest van de wereld!

Commentaar

Voor degenen die met de auto komen: vergeet niet dat een groene milieusticker verplicht is in Essen!

Nu heb je nog tijd om dit te regelen. Via Google vind je diverse adressen waar je er eentje voor 12,50 kunt bestellen.

Commentaar

Vanuit Genk komen we met 5 personen.

Commentaar

Ik twijfel nog. Ik ben nog nooit op een beurs voor astronomie geweest. Ik moet uit Groningen komen en Essen is zo ongeveer even ver als Leidschendam. Ik wacht nog even tot Robtics met de lijst van aanbiedingen komt...
                        Skywatcher 200/1000 f5 eq5 / Meade EXT80

Commentaar

Ik was eerst van plan om naar het RTT te gaan maar ga toch maar naar het ATT. Vooral om toch weer enkele bekenden tegen het lijf te lopen
                          http://www.vvscapella.be/hubert-hautecler/

Commentaar

Ik kom ook!
                            Sky-watcher heritage 130p
                            25mm, 10mm, 3x barlow

Commentaar

Natuurlijk ga ik naar de ATT. Een goed jaarlijks uitje hoewel dit jaar voor een mij een bijzondere...

Terzijde: Als Robtics echt handig zou zijn zou de RTT op een ander moment worden gehouden. Waarom op dezelfde dag plannen? Niet handogh (poging tot Haags).

Commentaar

Is de ATT dan echt zoveel beter/leuker? Ik twijfel nog waar ik morgen naartoe zal gaan. Qua afstand is het voor mij ongeveer even ver.
                                Skywatcher 200/1000 f5 eq5 / Meade EXT80

Commentaar

Werken...
                                X