Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Amateur Astronomiedag der Lage Landen

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Amateur Astronomiedag der Lage Landen

Eerst even toesten of hier interesse voor is uiteraard. Vooral nav dit draadje hier.
    Een opticadag organiseer ik niet meer, en een ATM dag ook niet. Maar ik speel met het idee om een dag te organiseren specifiek rond, door en voor amateur astronomen.
    Ik denk bvb aan die amateurs die iets betekenen voor wetenschappelijk onderzoek, de sidewalk astronomers, amateurs die beroeps zijn geworden, ook amateurs die lezingen geven op scholen... vul zelf maar aan. INDIEN dit aanslaat zou het mooi zijn als er die dag zoveel mogelijk mensen aan het woord komen.IdeeŽn zeer welkom! lezingen van bvb maximaal 20 minuten. En misschien haal ik er hier ook de Franstalige kant bij. Moet kunnen... BelgiŽ en Nederland. Locatie nog te bepalen.
    Maar eerst even kijken of hier uberhaupt interesse voor is. Indien wel; streefdatum maart 2020.
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Een dag voor ons allen dus; een algemene dag. Misschien komen daar meer mensen op af. Ik ben voor.

Commentaar

Origineel geplaatst door Skyheerlen Bekijk bericht
      Een dag voor ons allen dus; een algemene dag. Misschien komen daar meer mensen op af. .
      Wel, voor de ATM dag in Gent waren er 212 mensen,voor de ATM dagen gemiddeld 80 .Het is leuk om even een 'waaier' te hebben met veel disciplines, en dat is de reden dat geregeld met iets nieuw kom. En het is inderdaad de bedoeling het VOORAL voor alle amateur astronomen te doen. Zo divers mogelijk. Dat kan waarnemen zijn, ATM, de 'koukleumers', radio astronomie.. alles wat ook maar interessant kan wezen :-)
      We zien wel hoe het aanslaat, maar ik wil het heel graag organiseren.

Commentaar

Ja, mooi initiatief!

Commentaar

Ik wil dan best mijn Sterren kijken in de stad ervaringen delen; ben ik ook een jaar verder.
          Sterren kijken in de stad | Skywatcher 150p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | Chinese 90/500 | Celestron 15x70

Commentaar

Als JP iets organiseert gaat het goed worden in mijn ervaring. Ik draag graag bij!
            Ik val onder het kopje "amateurs die beroeps zijn geworden", en eigenlijk ook weer terug de andere kant op

Commentaar

Ik denk wel dat ik hiermee doorga... even vragen ook: Franstalige kant erbij betrekken of niet? en misschien ook amateurs die iets betekenen binnen de ruimtevaart?

Commentaar

Als men op een zondag meer dan 20 reacties krijgt, waaronder deze van een tiental potentiŽle sprekers; dat is voor mij het sein om ervoor te gaan.
                ťťn van de prominente sprekers is alvast Tonny Vanmunster.
                Datum wordt een zaterdag in maart.
                plaats ben ik nog aan het bekijken. Cosmodrome is een optie. Urania ook. andere suggesties welkom!
                En de kans zit er in dat ZENIT hier een belangrijke speler wordt.

Commentaar

Werken...
                X