Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ATM-dag 2019 in Almere --> ZATERDAG 26 OKTOBER 2019

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ATM-dag 2019 in Almere --> ZATERDAG 26 OKTOBER 2019

Op 26 oktober 2019 willen we in Almere weer een ATM-dag organiseren (het woordje 'light' laat ik er voortaan af). Er is plaats voor maximaal ongeveer 30 - 35 personen, inclusief sprekers. Sprekers kunnen weer hun bouwwerk meenemen. Plaats: Sterrenwacht Almere, Markt 29 Almere haven. Ik start snel met het benaderen van potentiele sprekers. Mochten er ideeen zijn: graag.
    Aanmelden via email: jhm.vangastel@ziggo.nl . Entree: 5 euro, donateurs van sterrenwacht Almere 3 euro.
    Last bewerkt door Skyheerlen; 19-03-19, 13:22.
    Jan
    'Kies de weg van de meeste weerstand' (Erik Scherder, neuropsycholoog)

Alweer een tijd geleden dat eerste mailtje en tijd om nu aan de slag te gaan om het programma voor 27/4 definitief te krijgen en de zaal te vullen met bezoekers. We zijn al wel een eind op weg en hebben al presentaties over het volgende:
    - Skyheerlen over zijn aluminium binoscoop met twee 33 cm spiegels
    - TCPIP over de bouw van zijn Clement focuser
    - Richard Horree over het 3D-printen van telescooponderdelen en zelfs een hele telescoop
    - Ed Janssen en Ralph Snel over het maken van een powerpack. Follow up voor de liefhebbers: een workshop later in het jaar
    - Ondergetekende over het designen van een Newtontelescoop (hoe bepaal je de grootte van de vangspiegel, etc.). Ik krijg hier heel vaak vragen over
    We hebben nog behoefte aan een laatste onderwerp. En mochten er meer interessante onderwerpen zijn, lever ik daar graag mijn eigen presentatie voor in.

Vergeet ook niet je aan te melden als bezoeker van deze dag. Zie daarvoor het bericht hier net boven.
    Jan

Commentaar

Er zij nog maar twee aanmeldingen, degenen die een presentatie geven niet meegerekend. Kom op mensen: zet je interesse in ATM om in een aanmelding. De twee vorige jaren waren er een kleine 30 enthousiaste bezoekers.
      Jan

Commentaar

Ik neem nog iemand mee, misschien 2 . Ga ze zo zeggen dat ze zich moeten opgeven.
        What where the skies like when you were young?

Commentaar

Heb elders op het forum een oproepje geplaatst of mensen hier uit het noordoosten belangstelling hebben, zodat we samen kunnen rijden. Moet eerlijk zeggen dat de datum wat ongelukkig is, partners/familie e.d. zullen die dag bv. vrijmarkten willen bezoeken of iets anders doen op Koningsdag. Mensen die eigenlijk wel belangstelling hebben voor de ATM-dag kunnen om die reden afhaken.

Commentaar

Koningsdag? Helemaal niet aan gedacht.
            Jan

Commentaar

Ja, ik denk dat het een reden is waarom er nog niet veel aanmeldingen zijn. Kun je het nog verplaatsen naar een andere datum?

Commentaar

De enige zaterdag die ik nog vrij zie bij Sterrenwacht Almere is 13 april. Dat zou dus eventueel kunnen. Dan moeten wel de sprekers ook kunnen natuurlijk.
                Jan

Commentaar

Dat kan wat mij betreft, maar dan weet ik heel zeker dat mijn telescoop niet af zal zijn. Maar ok, op 27 april is 'ie ook nog niet klaar. De hoeveelheid werk valt tegen. Dat wat af is, zal ik meenemen, en ik kan wel wat laten zien.

Commentaar

13 april kan ook voor mij.

Commentaar

Ik heb er nog eens over nagedacht. 13 april is al over een week of vier; erg kort, denk ik, voor de meeste mensen om een zaterdag vast te leggen. Koningsdag is ongelukkig (was mij ook niet opgevallen); waarsch is het beter om te schuiven naar wat later dit jaar. Juni, september? Ik denk dat de resonantie dan groter zal zijn dan nu in april, op zo'n korte termijn.
                      .
                      Voordeel voor mij is dan dat de bino-dob werkend af is.

Commentaar

Origineel geplaatst door Skyheerlen Bekijk bericht
                        Voordeel voor mij is dan dat de bino-dob werkend af is.
                        Behalve een begin te maken om te kijken wat er mogelijk is op het gebied van ATM in het algemeen, is met name de bino van Skyheerlen nog een belangrijke reden om te gaan. Ik volg z'n vorderingen met belangstelling en ik denk dat ik niet de enige ben die dit fraaie instrument 'ns in het echt wil zien.

Wat later in het jaar is inderdaad misschien een goed idee.

Commentaar

Ik sprak vanochtend ook nog iemand anders die een presentatie houdt en die het ook beter uitkomt het te verplaatsen naar later in het jaar. Wat mij betreft geen enkel probleem. Dat zou dan ergens in oktober worden wat mij betreft. Ik stuur eerst even de mensen die een presentatie houden een email om te kijken wat het beste uitkomt.
                          Jan

Commentaar

De nieuwe datum voor deze ATM-dag wordt zaterdag 26 oktober. Alle sprekers kunnen die dag. Behalve de in bericht #2 genoemde presentaties hebben we dan ook een presentatie van Simon Bakker, over de bouw van zijn 27 cm fotografische Newtontelescoop, waarvoor hij ook zelf de spiegel maakte. In bericht #1 meer gegevens over de dag, waaronder ook hoe je aan te melden.
                            Jan

Commentaar

Werken...
                            X