Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deepskydag 2019

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jan, ik wil wel wat vertellen over het waarnemen van Hickson Galaxy Groups.

Wouter
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Interessant onderwerp Wouter. Bedankt. Ondertussen heeft ook svdwal aangegeven een lezing te willen houden, met als (werk) titel 'Open sterrenhopen in de tijd van Gaia'. Daarmee komen we dus op drie onderwerpen. Nog twee en het programma is rond. Tot op heden hebben zich 9 mensen als bezoekers aangemeld. Vorig jaar waren er ongeveer 40....dus....
      Jan
      'Kies de weg van de meeste weerstand' (Erik Scherder, neuropsycholoog)

Commentaar

Misschien moet Janos wat 'tamtam' maken aan Vlaamse kant. Ik heb nog niets zien passeren op de VVS-mailinglijst.
        Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Werkrooster van mijn vrouw is bekend, ik kan zaterdag 23 feb weg. Dus noteer mij maar als nummer 10 :-)
          16" F4.5 Harroscope, 102/1000 Refractor, 4.5" F4.4 Newton, 50mm F4 Gropescope
          High earth, deep sky.

Commentaar

Tot nu toe hebben 16 personen zich aangemeld. Wat lastiger is: we hebben nog maar drie lezingen, als ik de quiz even als lezing reken:
            1. De astronomie quiz (Oetie)
            2. Open sterrenhopen in de tijd van Gaia (svdwal)
            3. Het waarnemen van Hickson groepen (wreeven).
            Daar zouden er nog minimaal twee bij moeten. Wie??
            Jan

Commentaar

Jammer dat er nog te weinig aanmeldingen zijn, ik snap het probleem. Als er iets was waar de anderen niet meer verstand van hebben dan ik en het geven van lezingen zou mij gegeven zijn, dan zou ik me zeker aanmelden. Helaas moet ik in gebreke blijven.
              High earth, deep sky.

Commentaar

Mijn beste Rem , ik ga niet naar die deepskydag, maar ben we gewoon n en ander te organiseren. Wat jij hier aanhaalt houdt volgens mij (ik weet dat wel zeker...) geen steek. Zo'n dag; dat gaat toch om het uitwisselen van ervaringen? Ervaringen met lezingen zijn toch van nul of generlei tel?
                Wat misschien wl een waarheid als een koe is; er moet variatie zitten in dergelijke event. Niet altijd hetzelfde stramien, want dat laatste zorgt ervoor dat er gewenning optreedt. En dat moet je ten allen tijde vermijden.
                Misschien een voorbeeld; voor de spectroscopiedag in november boden zich twee sprekers aan die vorige keer een lezing gaven. Ik heb geweigerd. Ze mogen wl komen als publiek: anderen moeten de kans krijgen.
                Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Mee eens. Ik ben nog niet eerder naar zo'n deepskydag geweest maar wat mij betreft gaat het vooral om het uitwisselen van ervaringen en tips. Natuurlijk lijken die twee lezingen en quiz me superleuk maar als het daar bij blijft is dat wat mij betreft alvast geen probleem. Maar dat is verder aan Jan.
                  Gezellig wordt het toch wel :-)
                  High earth, deep sky.

Commentaar

Ik begreep he mogelijk verkeerd: ik dacht dat jij wel iets te vertelken had, maar wegens gebrek aan ervarin dit niet aandurfde. Excuus :-)
                    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Nog steeds 16 aanmeldingen. Tel daar nog wat mensen van Sterrenwacht Almere bij en we komen op 20-25. Dat is te weinig voor de zaal (50 personen) die ik besproken heb. Als we volgende week maandag niet boven de 30 aanmeldingen zitten, zeg ik die zaal af. We doen het dan in onze eigen ruimte (max. 30 personen). MAAR....dan moeten er ook wel voldoende lezingen zijn. We zitten nog steeds op maar twee lezingen en een quiz. Daar moeten minimaal nog twee lezingen bij. Zijn er op 31 januari niet voldoende lezingen, dan vind ik het niet zinvol de deepskydag door te laten gaan.
                      Jan

Commentaar

Werken...
                      X