Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deepskydag 2019

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deepskydag 2019

Beste visuele deepskywaarnemers. We willen op 23 februari 2019 weer een deepskydag organiseren, indien voldoende animo en sprekers. Datum nog even onder een licht voorbehoud van een zaal. Dat meld ik binnenkort definitief. Plaats: Sterrenwacht Almere, Markt 29 Almere-Haven. Er is nog nooit een lezing over het waarnemen van open sterrenhopen gehouden op een Nederlandse deepskydag, dus ....wie wil? Andere onderwerpen uiteraard ook zeer welkom. Entree: 6 euro, donateurs van Sterrenwacht Almere 4 euro. Inclusief koffie en thee.
    Wil je komen: a.u.b. aanmelden per email bij jhm.vangastel@ziggo.nl
    Last bewerkt door janvangastel; 28-11-18, 11:17.
    Jan
    'Kies de weg van de meeste weerstand' (Erik Scherder, neuropsycholoog)

Hier is animo! Ik kan eventueel wel weer een astroquiz maken. Ik zal proberen hem dan wat minder moeilijk te maken
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Leuk dat je weer een quiz wilt maken. Ik zet je op de lijst van sprekers.
      Jan

Commentaar

Leuk!
        Dat weekend begint ook de voorjaarsvakantie voor de regio's Midden en Zuid. Geen idee of er veel wintersporters onder de astroforummers zitten? Dan kan dat in de weg zitten.
        Daarnaast op de 23e de ATH in Huckelhoven en (voor mij) het Noteboom schaaktoernooi. Dat wordt keuzes maken!

Commentaar

Animo-check. Yes!
          -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Daarnaast op de 23e de ATH in Huckelhoven en (voor mij) het Noteboom schaaktoernooi. Dat wordt keuzes maken!
            Teveel leuke dingen Guus? Het leven is zwaar soms.
            Jan

Commentaar

Als oetie die quiz niet zo moeilijk maakt dan wil ik wel komen
              Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Ik was vergeten aan te geven hoe aan te melden. Ik heb het er nu in mijn oorspronkelijke bericht (#1), bij gezet. Op die manier houd ik alles beter bij elkaar dan via replies of pm's. Ook de prijs zal ik erbij zetten.
                Jan

Commentaar

Lap, er staat al iets in m'n agenda op die dag. Moet eerst eens zien wat mogelijk is voor ik kan bevestigen.
                  Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Leuk! Zodra er een definitieve datum is meld ik mij aan, 23 februari moet wel lukken.
                    Zal mij deze keer iets beter voorbereiden voor de quiz zodat ik niet alles hoef te gokken :-)
                    Skywatcher 200PDS, 130PDS, EQ5 Pro Synscan, Zwo ASI120MM-S, Canon 650d, Zwo AsiAir.

Commentaar

De datum is nu definitief 23 februari 2019. Plaats: Sterrenwacht Almere, Almere Haven. Maximaal aantal bezoekers: 50, daarmee is de zaal vol. Begin- en eindtijd en andere relevante zaken worden nog bekend gemaakt. En dan nu het programma...we hebben alleen nog de quiz. Heeft iemand een goed idee: laat maar horen. Aanmelden alleen per email: jhm.vangastel@ziggo.nl
                      Jan

Commentaar

Er zijn tot nu toe 8 aanmeldingen. En we hebben nog steeds alleen de quiz. Dat is allebei te weinig. De aanmeldingen zullen nog wel komen, maar vooral om het programma maak ik me zorgen. Wie zou bijvoorbeeld een lezing kunnen/willen houden over donkere nevels, over open sterrenhopen, over een serie mooie waarnemingen van planetaire nevels of over alle bolhopen in Ophiuchus? Of over de in zijn/haar ogen mooiste Herschells of mooiste edge-on sterrenstelsels? Wie heeft er een mooie serie waarnemingen van dezelfde objecten met een kleine en grote telescopen en wil dat vergelijken? En zo is er nog veel meer te bedenken. Ik hoor het graag. Mijn emailadres staat in de post hierboven.
                        Jan

Commentaar

Toch wel vreemd, vroeger in Nijmegen was het altijd zo druk, je kon bijna niet meer zitten in het kleine lokaaltje.
                          Zou het misschien helpen als je het verplaatst naar sterrenwacht Tivoli Oudenbosch, onze ervaring met enkele spectroscopiedagen leert dat daar altijd een zeer goede opkomst is, zowel van geheel Nederland (incl. noord) en Vlaanderen en zelfs mensen uit Duitsland.
                          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Of dat gaat helpen weet ik niet. Maar dat ga ik niet doen. Het is altijd wel voor iemand ver. Ik wil het best organiseren als er behoefte aan bestaat, maar dan ga ik niet ook nog eens ver reizen. Overigens staat het eenieder vrij het voortaan elders te organiseren. Het is niet 'mijn' deepskydag.
                            Jan

Commentaar

Ik denk ook niet dat afstand een probleem kan zijn. Voor een interessant programma reizen mensen ver. Zie Biberach bvb. En Sterrenwacht Almere is een prima plaats om de dingen te organiseren. Ik was er ook al: prima locatie, gezellig en voor iedereen bereikbaar.
                              Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Werken...
                              X