Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Aanmeldtopic Astroforum Achterhoekweekend 2019 van 3 t/m 5 mei

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Aanmeldtopic Astroforum Achterhoekweekend 2019 van 3 t/m 5 mei

Met de steeds dunner wordende kalender van 2018 is het tijd om de kalender van 2019 er bij te pakken. En wat is er beter dan daar al met grote letters "Achterhoekweekend" in te kalken? Precies, niet veel! Dus blader rap naar week 18 en noteer dit voor vrijdag 3 t/m zondag 5 mei. Want het is weer tijd voor het jaarlijkse uitje. Omdat het vorig jaar wat kort dag was, was het in verhouding met de jaren ervoor behoorlijk rustig. Hopelijk is dat dit jaar weer anders. We zijn immers mooi op tijd.

Omdat het weekend in mei valt blijft er weinig donkerte over, en dat valt laat. Pas vanaf middernacht kunnen we maximaal 3 uur van een echt donkere hemel genieten. Daarentegen kun je de volgende dag lekker uitslapen, en is het in mei hopelijk alweer wat warmer zodat je overdag in het zonnetje kunt opladen. Het weekend is dan ook geen "die hard" waarneemweekend, maar wel een uitgelezen moment om gezellig samen te komen, te ATMen, misschien een lezing te geven/volgen en de hobby te bespreken. Hét weekend dus ook voor beginnende hobbyisten! Er is voldoende tijd om vragen te stellen, kijkers te bewonderen en (verder) kennis te maken met de hobby en mede hobbyisten. Indien iemand er zin/tijd voor heeft kun je met iemand mee kijken of zijn/haar kijker proberen. In één weekend kun je daarmee heel veel kennis en ervaring op doen.

Om middernacht mogen we ook de verlichting van de camping afdekken (indien we deze er om 03:00 uur ook weer afhalen). Dus er kan best serieus gekeken en/of gefotografeerd worden.

Nou, ben je inmiddels warm gemaakt voor 2 avonden waarnemen met mede hobbyisten, bijkomen in het zonnetje op het gras, kennis op te doen of te delen of voor een snelstart in de hobby? Meld je dan bij deze aan! Iedereen is welkom.

Laat (na het lezen van de informatie verderop in deze post) de volgende gegevens achter om je aan te melden;
    • Of je alleen komt of met partner/vriend/familielid (maximaal 1 per forumlid)
    • Of je blijft slapen en zo ja, hoeveel en welke nachten (vrijdag of zaterdag)
    • Of je mee wil eten en zo ja, waarvoor en hoe vaak (ontbijt/lunch of avondeten)
    • Eventuele opmerkingen m.b.t. het eten/drinken (allergie, vegetarisch, geloof etc)
    • Optioneel: welk materiaal je mee neemt
    Aanmelden kan tot 15 maart 2019. Eventuele overige vragen mag je in dit topic plaatsen of mij, indien nodig, per privébericht sturen. Ik zal dan binnen enkele dagen reageren.

Hopelijk kunnen we in 2019 weer van mooi weer genieten en een leuke (grote) groep! Ik heb er nu al zin in, dus laten we ons best doen er een prachteditie van te maken.

WAAR?

Camping de Bosrand
    Kielersdijk 1
    7245 TS, Laren (Gelderland)
    (klik hier voor google maps)

WAT KOST DAT?

We proberen de kosten zo eerlijk mogelijk te houden, maar omdat het weekend alleen doorgang kan vinden als we ook de accommodatie kunnen huren proberen we de kosten hiervoor ook wat te spreiden over de verschillende opties. Dit houdt in dat iemand die het hele weekend blijft het meeste uit zijn bijdrage haalt. Hopelijk hebben jullie hier begrip voor. We bieden om deze reden ook geen optie voor 1 avond aan. Maar indien je bijvoorbeeld de 10 euro betaald voor alleen waarnemen, ben je uiteraard ook beide avonden welkom.
    • Slapen, eten en waarnemen 50,- euro
    • Alleen eten en waarnemen 20,- euro
    • Alleen waarnemen: 10,- euro
    • Eigen kampeermiddel (stuur mij een privébericht)
    WIE?

Iedereen van 16 jaar of ouder die wil waarnemen, fotograferen, kennis wil maken met de hobby of lezingen wil geven/bijwonen is van harte welkom. Dus ben je net vandaag begonnen met de hobby, vorige week of 80 jaar geleden? Helemaal prima! Ben je jonger dan 16 jaar? Dan is toestemming van je ouder(s)/verzorger(s) nodig en moet er een meerderjarige begeleider mee. Indien je jonger bent dan 16 jaar graag even vermelden bij je aanmelding in dit topic, ik neem dan middels een privébericht contact met je op.

WAT MEE TE NEMEN

Er is een optie genomen op de groepsaccommodatie. Hierin is het volgende aanwezig:
    • Slaapgelegenheid bestaande uit bedden voorzien van matrassen
    • Douche- en wasgelegenheid
    • Toiletten (inclusief toiletpapier)
    Dus naast het hobbymatige moet je zelf meenemen:
    • Slaapspullen (dekbed/slaapzak, hoofdkussen, eventuele pyjama etc.)
    • Toiletspullen
    • Handdoeken
    • Schone (warme) kleren!
    • Laarzen (voor als het waarneem veld drassig is)
    Eventueel ook:
    • Verlengsnoeren voor jouw spullen
    • Eigen eten en drinken*
    • Boeken, atlassen, spelletjes, gereedschap, etc.
    * Naast het ontbijt, lunch en avond eten wordt er verder ook gezorgd voor fruit, sappen, frisdrank, melk, koffie, thee en chips/nootjes. Er wordt wat bier gehaald voor bij het avond eten maar verder geen alcohol. Indien je zelf wat mee wil nemen staat je dat vrij, maar hou het wel binnen de perken.

BETALEN

Let op: Nog NIET betalen tot het zeker is dat er genoeg aanmeldingen zijn.

Liefst zo snel mogelijk, en uiterlijk voor 1 april. Dit in verband met het feit dat we een optie hebben genomen op de accommodatie.

Maak het verschuldigde bedrag voor 1 april onder vermelding van Achterhoekweekend 2018 + forumnaam over op:
    Bankrekening: NL36 ASNB 0707 9475 45 t.n.v. T. Kooij, Gouda.

Vanuit het buitenland:
    BIC: ASN Bank ASNB NL21
    (gebruik "shared cost" in de EU, zodat de betaling kostenloos is)

Voorbeeld:
    "Astroweekend Steem + 1 persoon": 100,- euro
    "Astroweekend Steem langskomen met eten": 20,- euro

Let op: Vermeld dus ook je forumnaam bij de overschrijving!

...VERDER...
    • Ideeën over presentaties of lezingen zijn welkom!
    • Dat geld ook voor andere ideeën zoals bijvoorbeeld een wandeling.
    • Wie kan er een beamer + scherm meenemen?
    • Het gebouw is vanaf vrijdag 16:00 uur geopend. Zondag vertrekken we meestal rond 12:00 uur.
    • Er zijn indien nodig aparte slaapkamers voor vrouwelijke en jonge deelnemers.
    • Het is mogelijk om niet in de kampeerboerderij te overnachten, maar in een eigen kampeermiddel. Laat het daarom per privébericht aan mij weten als je hiervan gebruik wil maken, dan ga ik even kijken wat de kosten zijn.
    • Voor de slagboom kun je kosteloos een kaart halen. Hiervoor moet je wel borg betalen.
    • Vragen? Stel ze in dit topic!
    WIJ ZOEKEN...

... Een of meer chefs die kunnen koken op vrijdag en zaterdag. Dit wel even in overleg, ook i.v.m. de boodschappen.

FAQ

V: Ik wil iets anders dan de drie aangeboden opties, kan dat?
    A: Nee, sorry. Omdat het weekend alleen doorgang kan vinden als wij de accommodatie kunnen huren bieden wij alleen deze 3 (betaalde) opties aan. Hiermee proberen we de kosten wat te spreiden.

V: Waarom kan ik mij niet later dan 15 maart aanmelden?
    A: Omdat wij minimaal 1 maand van tevoren de accommodatie moeten boeken en dan ook moeten opgeven hoeveel personen er komen.

V: Waarom kan ik niet later dan 1 april betalen?
    A: Omdat wij de accommodatie van te voren moeten betalen en dit bedrag niet willen voorschieten met het risico dat iemand alsnog niet betaald.

V: Waarom geldt er een minimum leeftijd van 16 jaar?
    A: Je mag als je jonger dan 16 bent wel mee, maar dan moet er een meerderjarige begeleider mee. We willen niet de verantwoordelijkheid op ons nemen omtrent het doen en laten van jonge deelnemers (we noemen bijvoorbeeld het alcoholverbod voor mensen onder de 18 jaar).

V: Mijn ouders hebben nog vragen?
    A: Geen probleem. Stuur een privébericht naar mij en ik reageer met mijn telefoonnummer waarop ze mij kunnen bereiken (tussen 9:00 en 22:00 uur).

Met vriendelijke groet,
    Namens het Astroforum,
    Steven

AANMELDINGEN
    1. svdwal
    2. Oetie
    3. Roel
    4. ArnoM (eigen kampeerplek)
    5. Bert Bogchelman
    6. Fabricius (onder voorbehoud)
    7. Papiholandes
    8. Cyb3rR0gu3
    9. PaulVolman
    10. SvenGrootewal +1
    11. Steem
    12. ...
    (Als iemand een afwijkend "pakket" heeft van het totaalpakket vermeld ik dit erachter)
    Laatst bewerkt doorHref= "https://www.astroforum.nl/member/3688-steem" > Steem; 06-12-18, 10:57.
    What happens in Cygnux X-1
    Stays in Cygnux X-1

1 maal het volledige pakket: Slapen, eten en waarnemen.

Wat betreft het volledig donker zijn, in de praktijk kan je al veel eerder aan de slag dan op het moment dat het astronomisch donker is.
    What where the skies like when you were young?

Commentaar

Nog 1x het volledige pakket! Ik wil wel een lezing geven. Ik heb nog geen idee over wat, maar ik verzin wel wat.
      Spuit 9 op zijn minst...
      16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Eén maal totaalpakket alstublieft.
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Mag ik een kampeerplek tijdelijk reserveren? Moet even in overleg met dochter, aangezien het mei-vakantie is dan.
          Als zij het goed vindt, is het in ieder geval 1 kampeerplek met 2 gebruikers.
          Skywatcher 72ED F420 op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino Canon 700d DAW mod/ 130mm/650mm newton als reserve

Commentaar

Kijk, dat schiet al op! Superleuk.

ArnoM Wil je mij daarover een privébericht sturen met wat precies je bedoeling is? We moeten dan even kijken wat de opties zijn. Ook vanuit de camping zelf.
            Stays in Cygnux X-1

Commentaar

Ik meld mij ook aan. Voor het hele pakket.
              Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Hier zijn links naar napraattopics van eerdere jaren! Vorig jaar was poepiekoud en bah dus dat is niet representatief!

VOORPRET-MODE: ENGAGE!!!

https://www.astroforum.nl/forum/visu...ekweekend-2016
                https://www.astroforum.nl/forum/over...ekweekend-2017
                Spuit 9 op zijn minst...
                16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Origineel geplaatst door oetie Bekijk bericht
                  Vorig jaar was poepiekoud
                  Maar het was wel supergezellig!

Ik meld mij weer aan voor het hele pakket.
                  Maar wel onder het voorbehoud dat de rest van het gezin niet op vakantie wil in dezelfde week. Die planning wordt pas rond februari-maart gemaakt.

Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Bert Bogchelman Fabricius Super!

En bedankt oetie!
                    Stays in Cygnux X-1

Commentaar

Super actie!! Iedereen aanmelden!!
                      The Big Bang is fun

Commentaar

1x totaalpakket graag en dank voor het organiseren
                        NexStar 127slt -72mm ED DS-PRO F5,8 skywatcher 10"flextube

Commentaar

Zo mag ik het zien! Ik zet je er bij.
                          Stays in Cygnux X-1

Commentaar

Leuk! Weet je wat? Ik trek de stoute schoenen aan; ik kom ook gewoon! The full package meteen maar.
                            Net even de foto’s van vorig jaar bekeken; wat een reusachtige bouwsels hebben jullie gemaakt zeg. Die wil ik wel eens in het echt zien.

Oh ja, en ik kom in m’n eentje; de meivakantie van nze kleine van 3 is dan nét afgelopen. Dan heb ik wel even een weekendje voor mezelf verdiend. :P
                            Laatst bewerkt doorHref= "https://www.astroforum.nl/member/19395-cyb3rr0gu3" > Cyb3rR0gu3; 03-12-18, 21:15. Reden: Aantal personen opgegeven
                            SkyWatcher 150/750 | NEQ6 Pro | ZWO ASI120MM-S | Nikon D5600

Commentaar

Inschrijvingen bijgewerkt tot en met Cyb3rR0gu3.
                              The Big Bang is fun

Commentaar

Werken...
                              X