Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deepsky Dag in Mira Grimbergen op 10 november

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Deepsky Dag in Mira Grimbergen op 10 november

Beste Waarnemers,

Deze jaar organiseren wij weer een Deepsky dag in Belgie, en wij hebben ook iets te vieren: de Mira Volksterrenwacht krijgt een nieuw 50cm instrument. Kom eens langs te luisteren over dit en andere boeiende onderwerpen. Alle detail info vind je hier teug: http://www.vvs.be/werkgroepen/werkgr...g-2018-in-mira
    Voor de Facebook gebruikers onder ons, hier kan je ook aanmelden bij de evenement: https://www.facebook.com/events/435404120198424/

Hopelijk tot op 10 november,

Janos Barabas
    Werkgroepleider VVS Deepsky

Janos, het wordt leuk, ik kom af!
    I don't pretend to understand the Universe - it's a great deal bigger than I am.

Comment

Staat op mijn agenda.
      Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Comment

Ik moet passen... wegens een weekend waarnemen. Lijkt me een valabel excuus?
        Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Comment

Waarnemen is toch 's nachts, Jef?
          Jan
          'Kies de weg van de meeste weerstand' (Erik Scherder, neuropsycholoog)

Comment

Originally posted by janvangastel View Post
            Waarnemen is toch 's nachts, Jef?
            Inderdaad, daarom moet je overdag slapen
            (Nee, de afstand is wat ver.)
            Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Comment

Ik wens je in elk geval heldere nachten Jef.
              Jan

Comment

Bedankt voor jullie leuk reacties alvast ! Nog een praktisch info: je kan ook een broodje bestellen via deze doodle: https://doodle.com/poll/tdks5dbvafisyv99

Tot dan !

Comment

Originally posted by Jef De Wit View Post
                  Ik moet passen... wegens een weekend waarnemen. Lijkt me een valabel excuus?
                  Hopelijk komt een helder weekend op 10-11 november, zeker een goede excuus ;-)

gr,
                  Janos

Comment

De Deepsky dag is maar een week verwijderd van ons, noteer in jouw agenda en hopelijk tot volgende zaterdag in Mira !
                    https://www.facebook.com/events/435404120198424/?notif_t=plan_user_associated&notif_id=15412697196 39960

Comment

Ik kom ook af - tot morgen iedereen!
                      -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Comment

Weer thuis van een lange rit naar Mira en terug. Het was absoluut de moeite waard. Alleen al de enorme hoeveelheid, erg mooi ingerichte ruimten waarover Mira beschikt. En de koepel voor de 50 cm telescoop. Ook de lezingen waren erg interessant. Jammer dat er niet meer Nederlanders waren. De Belgen hebben de weg naar de Nederlandse deepskydag al jaren geleden gevonden, maar omgekeerd wil dat nog niet echt lukken. Volgende keer beter. Janos en Mira, bedankt voor het organiseren van deze mooie dag.
                        Jan

Comment

Het was inderdaad een fijne en inspirende dag met een gevarieerd aanbod aan lezingen. De kriebels om ooit naar NamibiŽ te gaan, zijn alleen maar groter geworden. Verder was Jan's voordracht erg inzichtelijk: mijn eigen ervaringen qua vergrotingen en waarneemtechnieken komen treffend overeen met de theorie. Zeer leerrijk!
                          Dank aan Janos en Mira voor deze deepskydag.
                          -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Comment

Last minute toch nog besloten om enkele uurtjes aan te sluiten met mijn zoon, en tot mijn groot jolijt heeft het gewerkt! Hij was onder de indruk van de waarneemverslagen en als programmeur-in-spe had hij wel oren naar de oproep om mee te helpen aan Deepskylog (maar laat hem eerst maar zijn studies afmaken, ok? Dan hou ik intussen zijn interesse wel brandend )
                            De vernieuwde koepel is heel indrukwekkend! De instrumenten op het dak eveneens, en die roll-off sheds wekken meer en meer mijn interesse op
                            Bedankt voor de organisatie!
                            Esprit 80ED f/5 Triplet apo, 127mm f/7.5 triplet apo, 10” LX200 ACF f/10 sct; 12" f/4 Sumerian dob. Mounts: iOptron CEM60, iOptron IEQ45 pro. Canon 600D (modded)

Comment

Working...
                            X