Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Spectroscopiedag 24/11/18 op Tivoli: kijkerbouw VSRUG in samenwerking met SSA Almere

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Spectroscopiedag 24/11/18 op Tivoli: kijkerbouw VSRUG in samenwerking met SSA Almere

AANMELDINGSTOPIC
    Op Zaterdag 24 november 2018 gaat op STERRENWACHT TIVOLI IN OUDENBOSCH de vierde Spectroscopiedag door.
    Van 10 tot 17 uur. Dit keer gaat deze dag door in samenwerking met Stichting Sterrenwacht Almere.
    • Ralph Snel (via SSA):spectroscopie van de aardatmosfeer, in dit geval specifiek vanuit de ruimte, met satellieten.
    • Rien Dykstra (via SSA) : infraroodspectroscopie van circumstellair stof rondom oude sterren en mijn waarnemingen met de Star Analyser 100 in Pradines afgelopen najaar.
    • Erik Bryssinck (kijkerbouw VSRUG): 'hoe en waarom ik gestart ben met spectroscopie. Het kan op een eenvoudige manier, en je kan mee groeien'
    • Prof. Em. Walter Van Rensbergen (Vrje Universiteit Brussel); onderwerp nog te bepalen, maar zal over onderzoek gaan dit keer.
    • Dr. Alex Lobel (Koninklijke Sterrenwacht BelgiŽ) omtrent het lopende wetenschappelijk onderzoek te KSB
    • Ernst Pollmann: Een geactualiseerd Spectroscopisch Portret van Gamma Cassiopeia
    • Marc Trypsteen: Nieuwe trends in Astronomische Spectroscopie
    • Ik heb zopas ook BIRA aangesproken. Belgisch Intsituut voor RuimteAeronomie) Bekeken wordt wat ze eventueel kunnen brengen. eventuele mogelijkheden zijn: spectroscopie van de Marsatmosfeer . Hoe het NOMAD-instrument in elkaar zit en hoe de metingen gebeuren.
      Of hoe we aan de hand van spectroscopie meer trachten te weten te komen over de verspreiding van bepaalde gassen in de atmosfeer.
      Maar nogmaals; voor BIRA hangt het ervan af wie beschikbaar is op die datum. Wordt nog overlegd.
    • Uiteraard kan ook Paul Gerlach zijn ding doen over zijn zelfbouw spectroscopen. (@ Paul; ik zorg voor nieuwe glaasjes binnenkort...)

Programma is uiteraard op dit moment (eind maart) nog niet compleet, maar een indicatie is er toch al. Zo zou het kunnen worden:Er is overleg aan de gang met ZENIT om ook dit keer in November een special te brengen; 'spectroscopisch ruimteonderzoek'.
    Verdere invulling volgt de komende maanden !

Accomodatie: de Bruno Ernst bibliotheek, Bezichtiging van de sterrenwacht...
    INSCHRIJVING : ENKEL via Kijkerbouw@ugent.be. (komt rechtstreeks bij mij terecht) kostprijs deelname wordt nog overlegd met Tivoli. Maar er wordt een lichte lunch voorzien zoals altijd.
    OPGEPAST ; aantal plaatsen zijn beperkt tot MAXIMAAL 50 personen.
    Last bewerkt door jeanpierre; 29-03-18, 15:23. Reden: programma ingevuld
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Leuk! Aangemeld via email!
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Origineel geplaatst door patrickduis Bekijk bericht
      Leuk! Aangemeld via email!
      ontvangen ! je bent nr 1 :-)
      Intussen zijn er op tien minuten tijd zeven inschrijvingen. Wordt weer een heel fijne dag !!

Commentaar

Ik maakte al veel mee, maar dit is ook voor mij nieuw; het ziet ernaar uit dat we nu al sprekers genoeg hebben. Aantal inschrijvingen staan nu op 23. Zaal halfvol dus. Ik meen te mogen stellen dat we met Dr. Alex Lobel en Ernst Pollmann samen met Ralph Snel toppers in huis hebben. En neen; geen andere locatie of grotere zaal. 50 deelnemers ; dan blijft het ook gezellig. In post 1 alle (voorlopige) sprekers op een rij.

Commentaar

Ja, bij tivoli in Oudenbosch is het een erg gezellig zaaltje, is lekker nostalgisch, laat dat zo blijven.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
          X