Announcement

Collapse
No announcement yet.

Achterhoekweekend 2018 op 16, 17 en 18 maart

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Prima. Hoe lang heb je nodig denk je?
    What happens in Cygnux X-1
    Stays in Cygnux X-1

Comment

Dat weet ik na zaterdag
      Spuit 9 op zijn minst...
      16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Prima! Ik wacht rustig af en lees snel Wikipedia uit ter voorbereiding.
        Stays in Cygnux X-1

Comment

Dat is een prachtige groep deelnemers geworden. Ik heb er heel veel zin in. Laten we hopen dat het net zo helder wordt als op de nationale sterrenkijkdagen dit weekend. Ik probeer nog enkele amateurastronomen te benaderen die niet zo veel op het forum zitten. Heel, heel, ... misschien kan ik nog een ethousiaste nieuwe deelnemer vinden, ik doe mijn best.

Steem, als er toch iemand onverwacht moet afhaken, die dingen kunnen altijd gebeuren, en het deelnemeraantal zou net te weinig zijn, dan heb ik er geen moeite mee wat meer te betalen.
          ''Waarnemen samen beleven''

Comment

Dat geldt ook voor mij. Liever een tientje extra dan helemaal geen Achterhoekweekend.
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Comment

Originally posted by Roel View Post
              Dat geldt ook voor mij. Liever een tientje extra dan helemaal geen Achterhoekweekend.
              idem!

C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Comment

Dat is fijn om te horen! Bedankt daarvoor. Maar zoals het er nu naar uit ziet komt het helemaal goed.
                Stays in Cygnux X-1

Comment

Ik heb de beamer. Te leen van mijn vader.
                  C9.25 + CGEM | Lunt LS60THa/B1200C | ASI 120MM | Canon EOS 60D
                  WARNING: Made of supernovae by-products!

Comment

Top!
                    Stays in Cygnux X-1

Comment

Nog een weekje! Hebben we er een beetje zin in? Ik realiseer het me net opeens weer maar kijk er wel weer enorm naar uit. Ik moet nog wel een waarneemlijst maken! En zou het weer een beetje gaan meewerken?
                      Spuit 9 op zijn minst...
                      16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Ik heb geen waarneemlijstje, ik verwacht non-stop hoosbuien en een lekke band op de heenweg. Natuurlijk heb ik er zin in!
                        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Comment

De ECMWF-simulaties gaan de goede richting uit, en in het geval dat inderdaad een hoog over de Baltische zee onze streken beïnvloedt zitten jullie zelfs op een betere plek dan de uilskuikens die naar Grandpré trekken ;-).

GFS is wat pessimistischer maar voor de twee nachten ook gunstiger in de Achterhoek dan in Grandpré. Voor vr-za ziet het er in Gelderland wel nog niet zo gunstig uit (ook niet in de ECMWF-simulaties).

Maar er loopt nog veel water over de velden -- op deze termijn zijn de verwachtingen niet zo betrouwbaar.
                          Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Comment

We gaan er gewoon een geslaagd weekend van maken, Roel of geen Roel!
                            Stays in Cygnux X-1

Comment

Nog maar 3 dagen! ik heb geen reactie gehad over eventuele allergieën en ik ga uit van 14 eters voor de vrijdag en 20 voor de zaterdag. Aangezien vrijdag soep uit blik is zijn we erg flexibel in hoe laat we gaan eten. We kunnen eventueel zelfs gespreid eten.

De temperaturen liggen laag voor het weekend maar voor alsnog is er alleen regen voorspeld voor vrijdag. Laten we hopen op een klein wonder want voor zondag is er zon voorspeld. Dus hopelijk in de nacht van zaterdag op zondag waarnemen.
                              Stays in Cygnux X-1

Comment

Koud wordt het zeker! Tot mijn verbazing zie ik voor zaterdag ook overdag temps onder nul staan en dat voor half maart! Helaas zijn de modellen nog niet zo optimistisch over de kans op zon, ik zou zelf wel een goede kans geven gezien de windrichting. Even afwachten dus.

Comment

Working...
                                X