Announcement

Collapse
No announcement yet.

Achterhoekweekend 2018 op 16, 17 en 18 maart

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

We hebben er nog 1 iemand bij voor optie 2. Het probleem is dat de accommodatie alleen al 600 euro kost dus met 12 mensen voor een heel weekend heb je er dan net die kosten uit. Nu is er een kleine buffer maar het moet ook niet te zot worden. Dus hopelijk volgt snel die laatste aanmelding!
    What happens in Cygnux X-1
    Stays in Cygnux X-1

Comment

In eerdere edities van het astroforum weekend ,is er 10 euro borg, per deelnemer om onverwachte kosten mee te betalen , zoals uitloop meerkosten voor het eten, eventuele schade en afzegging,
      mee op te vangen,, betaald .Wat overbleef is weer terugbetaald aan de deelnemers of geschonken , aan het forum- dat was een goede regeling en zo kom je niet voor verrassingen te staan.
      Er is toch nog een week,de laatste komt, vast wel !!

Comment

Dit keer ga ik naar Wateren. Zit in de middag bij een klant in Zwolle (lekker dichtbij), probeer daar vroeg te vertrekken - jasje dasje uit, dikke kleding aan, montering opbouwen, naar de Chinees, ....hard werken kortom.
        "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
        Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Comment

Originally posted by dieseltijger View Post
          naar de Chinees, ....hard werken kortom.
          Of-topic: Chinees in Dieverbrug? Die chinees hoort voor mij bij een uitje naar het Shakespeare theater ;-)
          C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Comment

Yep, de voorstelling was voor mij een eye opener. Shakespeare op de middelbare school maakte bij wat los: peilloze verveling. Nu, bij het Shakespeare theater: zeer onderhoudende voorstelling, meer dan leuke accomodatie, en acteurs die er overduidelijk het grootste plezier in hadden.

Aanrader!
            "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
            Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Comment

[even wat reclame maken]

Kom op mensen, meld je aan voor dit Achterhoekweekend!!
              Altijd gezellig! Prachtige sterrenhemel, veel ruimte op het veld om je spullen neer te zetten, eten, drinken, luieren, bijkletsen, mooie telescopen bewonderen, leuke kwis, in de zon zitten als er zon is, naar de zon kijken als er zon is, prachtige vogeltjes horen zingen die je in de stad nooit ziet of hoort, dranken proeven die je nog nooit geproefd had, sterrenstelsels zien die je nog nooit gezien had, eindelijk die Messiers in Virgo, Coma, CVn en UMa afvinken op je lijstje, het oor te luister leggen bij doorgewinterde experts (wat is de mooiste bolhoop, welke supernova of komeet is er nu te zien, waar staat welke planeet), mooie schetsen bewonderen, kijken of Roel echt een pompoen op z'n hoofd heeft, je afvragen of sommige mensen nooit hoeven te slapen, misschien valt er nog wat te ruilen of te wandelen, kortom, teveel om op te noemen.

Vorig jaar is zelfs mijn montering gerepareerd en powertank nagekeken.

Wie geen telescoop heeft, mag ook meekijken.

Ben ik nog iets vergeten? Vast wel. Het is HET evenement dat je niet mag missen.
              Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Comment

Ik vind het echt heel erg dat ik dit jaar niet kan komen door familieomstandigheden, snik............Was er heel erg graag bij geweest. Heb er tot dusver nog maar 1 gemist en dat was in het jaar dat ik druk bezig was met de DAST zonnetelescoop van Halley.
                200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Oei, het wordt nu wel krap! Ik heb ook een fout gemaakt want deze maand telt wat minder dagen. En aangezien het bedrag 4 weken van tevoren overgemaakt moet worden houdt dat in dat de aanbetaling morgen al gedaan moet worden. Wie maakt ons los?
                  Stays in Cygnux X-1

Comment

Fieuw! We hebben het toch nog gered. Twaalf deelnemers voor optie 1, vier voor optie 2 en één voor optie 3. Willen degene die het geld nog niet hebben overgemaakt dit z.s.m. doen? Ik zal een overzicht aanvragen bij Tom Kooij om te zien wie er allemaal betaald hebben.

Met een bijzonder bedankje aan zwelgje7 die ons over de streep heeft getrokken.
                    Stays in Cygnux X-1

Comment

Betaald!
                      C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Comment

Fijn dat het toch door gaat ik meld me ook aan voor het hele weekend zal het gelijk overmaken
                        Robtics 25 cmPhoto newton F 4 Sky-Watcher NEQ6 PRO 16" inch Sky-scan goto dobson Lunt LS35THA

Comment

Ook betaald, Gerrit en Rini kende valt het wel mee

Comment

Het wordt tijd dat ik uit het astronomische dal kruip. Schrijf mij ook maar bij op de lijst.
                            24” f3.7 Encased GoTo Dobson

Comment

O jeetje dat gaat ineens hard haha. Nou top! Ik zet jullie er allemaal bij.
                              Stays in Cygnux X-1

Comment

Voor het avond eten wil ik op de vrijdag soep uit blik halen. Lekker makkelijk en snel. Ik haal verschillende smaken dus er is vast voor ieder wel wat wils.

Voor de zaterdag ga ik "Indiase Boterkip" maken (met sperziebonen). Hier gaat o.a. chili, ui, knoflook en uiteraard kip in. De curry is heel licht pittig. Zijn er nog mensen met allergieën of die vegetarisch zijn?

Mensen die zich nog willen aanmelden hebben nog 2 dagen de tijd.
                                Stays in Cygnux X-1

Comment

Working...
                                X