Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deepskydag 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

OK!
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, QHY9 met een 8" RC op een AZ-EQ6

Comment

Ondergetekende en Muddelflut (Ria) komen i.v.m met de landelijke sterrenkijk dagen niet naar de deepsky dag.

Comment

Een kleine verandering in volgorde van presentaties, omdat Wim De Meester tijdig weg moet vanwege andere verplichtingen. Nieuw programma ingevoegd hierboven (#67).
        Jan
        'Kies de weg van de meeste weerstand' (Erik Scherder, neuropsycholoog)

Comment

Is er eigenlijk een 'officiele website' voor deze dag?
          Spuit 9 op zijn minst...
          16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Er is geen afzonderlijke website voor de deepskydag. Het staat wel op de website van Sterrenwacht Almere en op de facebook pagina van Sterrenwacht Almere.
            Jan

Comment

OK dat lijkt me meer dan genoeg . Ik ben trouwens in de tussentijd met volle teugen aan het genieten van het bedenken van gemene vragen.
              Spuit 9 op zijn minst...
              16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Ik kom ook!
                Zijn er nog meer noordelingen die gaan, voor een carpooltje?
                30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Comment

Originally posted by Jeffrey View Post
                  Zijn er nog meer noordelingen die gaan, voor een carpooltje?
                  Ik vertrek vanuit Drenthe . Poolen lijkt me uitstekend.
                  "Afwachten is 't consigne; luisteren." –Gerrit Achterberg

Comment

Nog ruim een week mensen, dan is het zover. We zitten nu op zo'n 45 aanmeldingen. Mochten er nog liefhebbers zijn die zich niet hebben opgegeven: het kan nog. Stuur een mail naar: jhm.vangastel@ziggo,nl
                    Jan

Comment

Ben toevallig net bezig met mijn presentatie; heb er zin in!

Originally posted by oetie View Post
                      OK dat lijkt me meer dan genoeg . Ik ben trouwens in de tussentijd met volle teugen aan het genieten van het bedenken van gemene vragen.
                      O My God!! Niet nóg erger nog dan de gruwelen waarmee Guus ons de vorige keer confronteerde, hoop ik toch?

C14 'SCOttow' / WO80FD - 13" F4.45 'alu' - C6 - R150S - Elfje - 16x70 FMT-SX - 4.5mm F2.8 CF / K3 / SP

Comment

Ook hier werd vandaag aan de presentatie gewerkt; het wordt een super-leuke dag!
                        Alkaid 16" f/4.2 Nichol optics - Celestron SCT CGEM1100 - Doublet ED80CF f/7 - Pentax ED 10x50 DCF

Comment

Nee hoor, het lukt mij van zjn lang zal ze leven niet om Guus te evenaren! Ik heb er ook zin in maar het beangstigt me opeens wel dat het al over een week is! @_@
                          Spuit 9 op zijn minst...

Comment

Mooi!. Angst is een goede motivator Oetie. Succes!!
                            Jan

Comment

Ook even een duit in het zakje doen: ik heb vandaag 500 km gereden om foto’s te maken van mijn waarneemlocaties hier in Spanje. Die heb ik uiteraard in mijn presentatie verwerkt
                              50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, QHY9 met een 8" RC op een AZ-EQ6

Comment

Presentatie over Fred200 afgerond
                                Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Comment

Working...
                                X