Announcement

Collapse
No announcement yet.

15, 16 en 17 juni 2018; Internationale Kutterdagen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 15, 16 en 17 juni 2018; Internationale Kutterdagen

We zijn definitief van start gegaan met de organisatie van de Internationale Kutterdagen in Biberach an der Riss.
    We hebben de definitieve website met de inschrijvingspagina: www.antonkutter.eu
    Vanaf nu kan worden ingeschreven. Tot en met 31 december betaal je 75 euro en vanaf 1 januari 2018 betaal je 100 euro. Catering op zaterdag inbegrepen.
    Je kan eveneens kiezen voor busvervoer naar Laupheim en terug op zaterdag en naar ESO Garching op zondag.
    Mogelijk verandert er nog wat aan het uurrooster, maar we zijn vertrokken !
    En we hebben een facebookpagina waar alle updates zullen te vinden zijn. Er is ook een twitteraccount;
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

In beeld; Bruno Ernst over Anton Kutter

Voor de weinigen die dit lezen ; dit is een uniek document. enjoy :-)
    Vandaag was ik een halve dag bij Bruno Ernst. Voor mij was het elf uur treinen.
    De man kende Anton Kutter persoonlijk en hielp ook meerekenen aan de kleinere Kuttertelescopen.
    Het gaat niet zo goed met de man. Drie maanden geleden viel hij bewusteloos en brak zijn neus en oogkas.Lopen is er niet echt meer bij. Het gaat wat langzamer en na de oogoperatie van vorige maand (mislukt...) is het zicht ook bijna weg.
    Maar ik wou graag een filmopname van hem waarin hij met eigen woorden zijn tijd met Kutter beschreef.
    Bij deze de rauwe en onbewerkte versie in Youtube. Bedoeling is die tijdens de start van de congresdag (zaterdag) op scherm te brengen. Uiteraard Engels ondertiteld !
    Ik heb ook nog een speciale groet en anecdote van hem voor Flori Kutter. De laatste keer dat hij haar zag was ze 16 jaar. Nu is ze er intussen 71...Die tape hou ik voor de dag zelf.
    enne; er zijn op één dag tijd ZES inschrijvingen binnen. Had ik niet verwacht zo vroeg !

Comment

Wij willen graag de kinderen van Anton Kutter verrassen.
      We zijn op zoek naar anekdotes van mensen die Anton nog hebben gekend of die ervaringen hebben opgedaan met het type telescoop die hij ontwierp.Alles wordt gebundeld en tijdens het evenement overhandigd aan de familie.
      graag zien wij uw reactie tegemoet op mailadres biberach2018@gmail.com

Comment

Hoeveel inschrijvingen kan de stadhuis zaal in feite aan ?
        Observatoria Wereldwijd (tot dusver bezocht): 165 sterrenwachten in 33 landen op 5 continenten...

Comment

Originally posted by RefractorPhill View Post
          Hoeveel inschrijvingen kan de stadhuis zaal in feite aan ?
          ik opteerde voo maximaal 300 mensen. Uiteindelijke capaciteit bedraagt 1550 stuks. Zoveel zal wel niet nodig zijn-
          ikzelf zet er sowieso een limiet op. Moet nog leuk blijven voor de mensen die het organiseren ook.

Comment

En tot mijn vreugde kan ik melden dat een erg aktief lid hier zich inschreef EN zijn Kuttertelescoop (special one...) meebrengt. Waarvoor dank !

Comment

Hoi JP, bij deze schrijf ik me ook in. maar dat wist je eigenlijk al.
              Ik kan wel een kort stukje schrijven (in het engels) over de blauwe Kutter die ik gebouwd heb en waar de handtekeningen van de kinderen op zijn gezet (ligt die kijker nog in Biberach??)
              Attached Files
              Celestron Orange (Sandcast) C8 1975. Dekkerscoop 140mm F-15 SCT 1976. 60mm F-15 "Towarex" (EQ, 1958) Ontwerp/bouw nieuwe telescoop in retro of steampunk stijl.

Comment

Originally posted by ido.oosterveld View Post
                Hoi JP, bij deze schrijf ik me ook in. maar dat wist je eigenlijk al.
                Ik kan wel een kort stukje schrijven (in het engels) over de blauwe Kutter die ik gebouwd heb en waar de handtekeningen van de kinderen op zijn gezet (ligt die kijker nog in Biberach??)
                ido.oosterveld inschrijven kan ENKEL EN ALLEEN via de website http://www.antonkutter.eu
                Ikzelf kan en zal dit onmogelijk opvolgen. Ik neem wel eens een kijkje op de lijst, maar meer ook niet. Ik organiseer het, en dat is al 'lastig' genoeg hoor :-) Doe het maar even vanaf een afstand van 800 km :-) Er komt heel veel bij kijken en er komen erg veel centen aan te pas.Reken op een getal met vijf cijfertjes. Zonder comma...
                Inschrijvingen leg ik in de handen van een dienst apart. Dit er nog bij nemen is ondoenbaar.Iedereen krijgt nog een badge en voucher ook. Je kan ook busvervoer kiezen naar Biberach en naar ESO. Er staan linken naar hotels.

Die telescoop ligt bij mij. Daar maak ik nog de optiek voor en dan gaat hij in juni naar Biberach toe. Daar kan je je verhaal doen !

Comment

Working...
                X