Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Stacken van Mars.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Stacken van Mars.

Laatst een gat in de bewolking dus ik dacht: "ik neem het er ff van"

Met de Canon EOS 350D aan de scoop een aantal images gemaakt van Mars, Jpg en CR2. Daarna heb ik een aantal donkere opnames gemaakt.

Nu wil ik de foto's gaan stacken maar ik moet je zeggen... het lukt me voor geen meter... heb de CR2 bestanden ook omgezet naar PNG-bestand, toen weer geprobeerd.. kreeg alleen een lichte vlek met ruis eromheen in beeld..

Wt doe ik fout en wat doe ik niet goed, wie kan me helpen?

Misschien is het handig als je om de bestandjes vraagt om te zien wat voor opnames ik heb gemaakt.. en je er mogelijk zelf even mee speelt
    (kan net zo goed zijn dat deze serie zowiezo niet lukt) BVD.
    - Sidus Ludoviciana -

Nou, laat maar eens zien die foto's! Stacken van Jpg's is niet erg zinvol, maar ik vermoed dat het niet mogelijk is om een Zip-bestand te uploaden met daar in de CR2's. Wellicht kun je het ZIp-bestand ergens op een web- of ftp-servertje plaatsen? Doe er ook de dark-frames bij.

Voor het stacken gebruik ik zelf Iris, niet het eenvoudigste pakket, maar wel zeer compleet. Misschien heb je wat aan deze suggestie.
    Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Als het uitgangsmateieel overbelicht is doe je daar niets meer aan tenzij je de RAW's nog hebt dan kan je nog een paar stops corrigeren. Ik gebruik Deepskystacker gratiz en eenvoudig te bedienen. Mars kan je overigens veel beter webcammen dan fotograferen met een DSLR.

Commentaar

Werken...
      X