Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Starry Night Pro vraagje

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Starry Night Pro vraagje

Ik heb starry night opnieuw moeten installeren (na een mega pc crash)..

Afijn alles is gelukt, ook mijn 'custom' panorama achtergrond werkt goed en staat ten opzicht van het heelal op de juiste plaats..

Alleen....elke keer als ik opstart dan krijg ik zogezegd het zicht op het Zuiden, terwijl mijn zicht vanwaar ik zit op het Westen is....nu draai ik het geheel tot het weer op de juiste plek staat,en kies voor save current settings as default, maar start ik het opnieuw op dan staat het weer op het zuiden...

Kies ik nogmaals voor diezelfde optie,en kies ik ook voor Save als je het prograama afsluit (zodat je een file moet opslaan) dan werkt het ook niet..

Het moet op een of andere manier te doen zijn (op mijn laptop staat het wel goed) maar op de een of andere manier weet ik niet meer hoe ik het gedaan heb..

Iemand een idee..
    M.v.gr. Frans

Nog leuker, mijn startpunt is New Sealand, dan moet ik helemaal naar Hoorn toe vliegen... ik doe dat altijd, ja.. beetje geduld...

Ten tweede moest en zou ik hem lopende hebben op Vista (deed het natuurlijk niet)... uiteindelijk toch erop gekregen.. zónder open GL, helaas.. succes!!
    - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Misschien helpt dit .

Commentaar

Nu we het toch over Starry Night hebben, heb ik ook nog wel een vraagje (als je met het niet kwalijk neemt mzl dat ik dat in jouw topic doe). Ik gebruik zelf het liefste een flat horizon (zie je het meeste) maar die moet ik wel elke keer instellen na het opstarten, Starry Night onthoudt dit niet zelf, dit is ook niet te stellen onder preferences. Iemand een idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen ?

Commentaar

Daar zal ik direkt op terugkomen Sterrenkijker .

Commentaar

Ik heb daar ook last van gehad .
            en jij ook dus heb ik het effe opgezocht .
            Helpt dit Sterrenkijker ?

Commentaar

@skywatcher

Dat was 'm....mijn dank is groot

@Sterrenkijker

Nee hoor, geen probleem...ik leer er tenslotte ook van ...

Overigens heb ik een 'custom made' horizon..

Gewoon achter op de plaats rondom wat foto's gemaakt, er met Autostich een panorama van gemaakt en die in de juiste map geplaatst (over venus horizon heengeschreven)...nog wat coordinaten verandert in het txt file'tje...en voila...
              Ik kan nu precies zien waar en wanneer er iets te zien is vanaf mijn tuin..en ik kan het natuurlijk 360 graden draaien..
              M.v.gr. Frans

Commentaar

Even niet over het uitzicht van Starry Night Pro, maar over het vergezicht. Eerst gebruikte ik Pro 4 en nu Pro 6,06 en hoewel ik de geprinte sterrenhemel via 6 misschien iets handiger vind (mogelijkheid van 3 kaartjes op een vel), vond ik die van Pro 4 toch mooier. Verder bevalt het programma me uitstekend.
                De ex van een Polarex
                Meade LX90

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
                  Helpt dit Sterrenkijker ?

Yes ! Thanks, dit is de oplossing, ik werd er niet goed van om dat iedere keer opnieuw in te stellen, maar dat is nu verleden tijd.

Geweldig toch zo'n forum.

Commentaar

Werken...
                  X