Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Tip: Tonights sky

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Tip: Tonights sky

Ik ben dit linkje tegen gekomen in de S&T en het leek me wel de moeite waard om het hier te vermelden: http://www.tonightssky.com/

Je kunt hier invullen waar je woont, wat je wilt zien met welke telescoop, en zo kun je snel en handig een lijst printen met objecten die je die avond kunt zien. Als je moeite hebt met het herkennen van bepaalde objecten, kun je zelfs afbeeldingen opvragen met hoe het object er uit zal zien.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Hele goede tip Demelza, bedankt.

Commentaar

Fantastisch initiatief! Ik herken de opzet: Gratis iets maken voor andere amateurastronomen wereldwijd!

Helemaal goed!
      "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Inderdaad, zoiets had ik nog niet. Snel, eenvoudig, overzichtelijk. Dan je wel!
        Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Wat een kermis zeg! Geef mij maar hemel.waarnemen.com!
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Die is ook goed, maar maakt geen planning voor je (is voor de luie mensen).

Commentaar

He, ouwe sjagrijnige man, waarnemen.com somt een stuk minder dubbelsterren op, toevallig.
              Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Kijk eens naar die links onderin. Je kan je inschrijven voor een email alert als het helder is boven je woonplaats! Alsof mensen niet meer buiten komen tegenwoordig of door een raam naar buiten kijken. En als je geen helder weer alert krijgt kun je je altijd nog inschrijven bij een online bidclub. Uitstekend!

Commentaar

Bidden voor helder weer, natuurlijk! God, in zijn oneindige goedheid, geeft ons in dit land vol ongelovigen gewoon af en toe wat wolkjes, zodat we hem niet vergeten.
                  Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Origineel geplaatst door Asellus
                    Kijk eens naar die links onderin. Je kan je inschrijven voor een email alert als het helder is boven je woonplaats!
                    Ik geloof niet dat Europa bij die alerts zit. Had er gisteren ook al naar gekeken. Maar ik heb wel begrepen dat er regelmatig nieuwe alerts worden toegevoegd.

Commentaar

Origineel geplaatst door Asselus
                      een email alert als het helder is boven je woonplaats!
                      Heb je geen raam?
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Misschien ziet de site er niet al te best uit, maar het idee is natuurlijk geweldig! Hier ga ik zeker gebruik van maken

Commentaar

@ Roel: Asellus gebruikte zelf al enige ironie in zijn opmerking. :P

Bekijk zijn volledige bericht maar eens. ^_^

Origineel geplaatst door Asellus
                          Je kan je inschrijven voor een email alert als het helder is boven je woonplaats! Alsof mensen niet meer buiten komen tegenwoordig of door een raam naar buiten kijken. En als je geen helder weer alert krijgt kun je je altijd nog inschrijven bij een online bidclub. Uitstekend!

Commentaar

@Marijn : Ons zeeuwen begrijpen elkaar tenminste.

Commentaar

Werken...
                            X