Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

photoshop cs

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

photoshop cs

hallo medegebruikers van photoshop,
    kan iemand mij vertellen of er in photoshop een mogelijkheid is om foto bestanden te resizen naar kleinere bestanden.
    ik houd telkens bestanden over van een paar mb en dat is voor e-mail en forum afbeeldingen , denk ik te groot. ik weet dat je bijvoorbeeld in paintshop pro wel bestanden kon verkleinen , maar gebruik nu op aanraden van de kenners photoshop.
    bedankt voor jullie reacties.
    "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
    Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

[Bestand]-[Opslaan voor web...]
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Bedankt clearskies,
      hoe staat het trouwens met je beknopte nederlandse manual voor de lxd 75 ???
      kunnen we die binnenkort al eens bewonderen en downloaden ?
      je doet mij er in ieder geval een groot plezier mee , en ik denk nu na de laatste verkoop aktie van de Lidll veel meer mensen.

Commentaar

Heb jij er geen nederlandse handleiding bij gekregen dan?
        Groet, Jan

Commentaar

Origineel geplaatst door ronn franken
          hoe staat het trouwens met je beknopte nederlandse manual voor de lxd 75 ???
          Het werk daaraan heeft een tijdje stilgestaan... Nogal wat heldere nachten čn veel nieuwe objecten aan de waarneemgidsen toegevoegd, vandaar.
          De 'handleiding' (volledige uitleg Autostar menu's + alignment uitleg, met foto's) gaat er komen, maar nog eventjes niet.....
          "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Nog even over photoshop. Er is een zeer handige functie die automatisch een bepaalde map foto's resized en opslaat in een andere map. Je hoeft de actie alleen maar een keer voor te doen en deze actie vervolgens aan een map toe te kennen. Handig bijvoorbeeld na een sterrenwachtweekend of weet ik veel wat meer! Als je wil, kan ik dat wel even kort uitleggen.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Parsec
              Heb jij er geen nederlandse handleiding bij gekregen dan?
              nee Jan alleen een engelse !! nu is mijn engels wel redelijk maar het technische engels gaat mij soms boven de pet.

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                Als je wil, kan ik dat wel even kort uitleggen.
                Graag ik moet alles nog leren , dus kom maar op !

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
                  De 'handleiding' (volledige uitleg Autostar menu's + alignment uitleg, met foto's) gaat er komen, maar nog eventjes niet.....
                  We wachten vol ongeduld af !

Commentaar

Ronn,

Ik heb wel een nederlandse handleiding voor de LXD.

Kopietje opsturen?
                    Groet, Jan

Commentaar

hoi Jan
                      dat zou mooi zijn , kan dat via de mail of moet ik mijn adres even sturen via een pb

Commentaar

Ga effe kijken of het via mail kan. Anders hoor je wel van mij.
                        Groet, Jan

Commentaar

Origineel geplaatst door ronn franken
                          Origineel geplaatst door Steem
                          Als je wil, kan ik dat wel even kort uitleggen.
                          Graag ik moet alles nog leren , dus kom maar op !
                          Het is tamelijk simpel;

1. Open een voorbeeld bestand.
                          2. Open het Action panel (Alt + F9).
                          3. Klik onderin het Action panel op 'create new action' en geef de action een logische naam (bijvoorbeeld; resize width: 1024px).
                          4. Voer je acties uit (bijvoorbeeld; het resizen naar 1024px breed > opslaan als > sluiten). Je ziet al deze acties terug in het actionpanel.
                          5. Druk op 'stop' onderin het actionpanel als je klaar bent.
                          6. Ga naar File > Automate > Batch.
                          7. Stel de action, sourcefolder en destinationfolder en eventuele andere instellingen in, en gaan met die banaan!
                          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ronn,

Heb een pdf file van mijn handleiding gemaakt, was even pielen, maar is toch gelukt. :P
                            Als het goed is heb je h'm binnen.

Mochten meer mensen behoefte hebben aan een Nedelandse handleiding voor de LXD75, laat het even weten
                            Groet, Jan

Commentaar

Bedankt steem voor de uitleg omtrent Photoshop ,
                              en jan voor het pdf file van de handleiding van de LXD 75

Commentaar

Werken...
                              X