Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gratis "logboekprogramma"?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gratis "logboekprogramma"?

Ik ben op zoek naar een simpel, gratis, programma waar ik mijn observaties in kan bijhouden. "The simple observing log" is zo'n gratis programma, maar dat beslaat een heel vel, met ruimte voor een schets en informatie voor astrofotografie. "Tumol" beslaat ook een heel vel met (voor mij) overbodige informatie.

Ik zoek iets waarbij ik invul welk object ik heb gezien, dat er dan automatische info verschijnt over het object (sterrenbeeld, type, magnitude etc) waarbij ik dan zelf kan invullen wanneer ik het heb gezien etc en het dan kan opslaan en makkelijk alle Messiers, NGC's etc weer kan terugvinden. Een soort digitaal logboekje dus.

Bestaat er uberhaupt zoiets?
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Astroplanner is niet gratis maar wel heel goedkoop: $25, dat is ongeveer 18 euro. Na betaling (Paypal) en registratie kan je het downloaden. Er is geen object dat je niet kan vinden en je kan alles loggen.

Je kan het feitelijke programma trouwens zonder te betalen downloaden op deze pagina, maar om vervolgens alle catalogi ook te downloaden moet je geregistreerd zijn, en dus betaald hebben.
    M.a.w., je kan het gewoon eerst proberen en daarna beslissen of je het wilt blijven gebruiken. Ik weet trouwens dat Nop het ook gebruikt en volgens mij is hij er ook wel over te spreken.

Succes,

Victor
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Yep, en hyperion ook. We kunnen dan ervaringen uitwisselen! Leuke is dat het programma op mac en pc werkt.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Nou, ik geloof niet dat het is wat ik zoek. Ook dit is tamelijk uitgebreid en ik zoek iets simpelers. Een soort deepskylog, maar dan voor privegebruik. (Alle lof voor degene die deepskylog gemaakt heeft trouwens!)

Commentaar

O.a. The Sky heeft er eentje ingebouwd. Kweet niet of je die hebt, anders moet je daar naar op zoek gaan langs de bekende wegen.
          Dit is geen undersign.

Commentaar

Ik ben op zoek naar een simpel, gratis, programma waar ik mijn observaties in kan bijhouden.
            Misschien is het volgende freeware programma datgene wat je zoekt?

http://www.mainbyte.com/astrobyte/

Groeten,
            Guus

Commentaar

Thanx Guus! Dat is inderdaad wat ik bedoel!

EDIT: Wel jammer dat je van ieder object maar 1 waarneming kunt invullen.

Commentaar

Heb gekeken op die website die Guus door gaf. Ziet er mooi uit en heb het programma ook geprobeerd te downloaden, maarre, het lukt niet. Tenminste het programma lijkt te zijn ge´nstalleerd, maar ik kan het niet openen. Tips?
                Bresser 7 x 50
                Sky-Watcher Newton 200/1000mm EQ-5

Commentaar

Echt geen tips?
                  Bresser 7 x 50

Commentaar

Amarie, kun je eens aangeven wat je precies gedaan hebt en of je foutmeldingen hebt gekregen. Misschien dat dat ons een en ander wat duidelijker kan maken.
                    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Bedankt Hyperion,

Het heeft volgens mij te maken met het uitpakken van het bestand. Ben niet zo`n computergenie. Dit heeft weinig met dit forum te maken, ik bel mijn zwager wel even. Toch bedankt!

Later:
                      Het is inmiddels gelukt! Mooi programma!
                      Bresser 7 x 50

Commentaar

Werken...
                      X