Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sterren kijken met Google Earth 'Sky'

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sterren kijken met Google Earth 'Sky'

Bron: ANP

Google Earth breidt zich nog verder uit: Gebruikers kunnen vanaf nu ook het heelal bekijken. Vandaag is de nieuwe toepassing gelanceerd onder de naam 'Sky'. De ruimtevaartorganisaties NASA en ESA leveren de beelden.

Met Sky kunnen gebruikers volgens Google door honderd miljoen sterren en tweehonderd miljoen zonnestelsels navigeren. Google noemt de toevoeging 'een unieke speeltuin voor het leren over en visualiseren van de ruimte, dankzij de hogeresolutiebeelden en informatieve vensters'.

De Sky-functionaliteit is ontwikkeld door een samenwerking met diverse astronomische instanties en observatoria. Het initiatief komt voort uit een stage-overeenkomst met de University of Washington, waarbij academici zes tot twaalf maanden bij Google kunnen werken.

8)
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Stellarium vind ik beter

Commentaar

"The world's largest search engine has opened up the skies for internet surfers with a passion for astrology." (Telegraph.co.uk)
      Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

Re: Sterren kijken met Google Earth 'Sky'

Origineel geplaatst door Wolkewietje
        tweehonderd miljoen zonnestelsels
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Niet iedereen begrijpt het nut en de noodzaak van deze applicatie, getuige de reacties op deze pagina.

Ik heb al wel de nieuwste versie van Google Earth gedownload en geďnstalleerd, maar ben er nog niet helemaal in thuis. Wat ik mij onder andere afvraag is hij je de positie op aarde kan aangeven waarvan je waarneemt (toch bepalend voor wat je ziet).

@ Freek: Je kunt wel veel meer inzoomen in Google Earth dan in Stellarium, het lijkt wel of ze foto's van de Hubble deepsky servey hebben gebruikt. :P

Commentaar

whahaa @ die reacties op fok.. :P

Commentaar

Mooie opmerking op Fok: een supernova is een popster.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                @ Freek: Je kunt wel veel meer inzoomen in Google Earth dan in Stellarium, het lijkt wel of ze foto's van de Hubble deepsky servey hebben gebruikt. :P
                De navigatie is gewoon brak. Het ziet er niet echt mooi uit. Bij Stellarium heb je toch ook geen foto's van Hubble? Google Sky is leuk om wat foto's van objecten te bekijken en om te zien in welk sterrenbeeld ze staan, maar Stellarium blijft het makkelijkste en mooiste planetariumprogramma naar mijn mening. Celestia en Google Sky zijn weer heel anders.

Commentaar

Heb de nieuwe versie van Google Earth geinstalleerd, maar hij wil geen contact met de server maken.
                  Ben nu de oude versie kwijt inclusief een paar honderd adressen.
                  Nu dus geen Sky maar ook geen Earth meer.

Commentaar

Een grote dweper, meer kan ik er niet van maken. Echt voor iets voor het bloemkolen volk: Het volk met slechts drie hobbies: voetbal op TV kijken, polstrimmen met pils in de disco en bakken in de zon op het strand.

Ben gelijk al een buil gevallen met het zoeken van m45 of pleiaden. Kent ie niet eens...... Sterren in overdreven kleuren als ballen of verlichting in een opgetuigde kerstboom. Nee hoor, geef mij maar de serieuze shareware of betere commerciële programma's. Ik zal daar een verstokte gebruiker van blijven. En in het algemeen: DSS-en zijn veel beter.

Google Sky heb ik afgeserveerd!

Ton Lindemann

Commentaar

Origineel geplaatst door henkp
                      Heb de nieuwe versie van Google Earth geinstalleerd, maar hij wil geen contact met de server maken.
                      Ben nu de oude versie kwijt inclusief een paar honderd adressen.
                      Nu dus geen Sky maar ook geen Earth meer.
                      Als het goed is heb ik ergens nog een oude setup op een backup staan. Mail maar als je interesse hebt (Ongeveer 15 Mb).

Ton Lindemann

Commentaar

Hmmm getuige alle reacties....
                        denk ik dat ik zélf Google Earth 'Sky' maar niet ga installeren..

Commentaar

Ton bedankt voor je aanbod.
                          Maar voor dat je mij 15 Meg gaat opsturen (ik kan trouwens maar berichten van 5 Meg ontvangen) wil ik eerst nog even uitzoeken of ik de zaak niet kan herstellen.
                          Ik vermoed dat Norton Internet Security de boel blokkeerd.
                          Heb bij het installeren "geen toegang op alle poorten"opgegeven (werd aanbevolen door Norton). (krijg je als je geen verstand van zaken hebt )

Lukt het me niet dan neem ik nog wel via E-Mail contact met je op.

Edit:
                          Ha... het is gelukt Norton hield het tegen.
                          Na wat zoeken in Norton, Google vrijgegeven en ja hoor het werkt en ook nog eens alle adressen terug.

Commentaar

Gelukkig toch nog goedgekomen..

Volgende keer zet ik duidelijk bij mijn tips "alleen proberen op eigen risico" of "don't try this at home" o.i.d.

Ikzelf heb google earth sowieso niet op m'n pc staan, net als google toolbar en meer van dat vage spul..

Commentaar

Nou dat Google Sky is dus inderdaad helemaal niks. Geef mij maar Stellarium.

Commentaar

Werken...
                              X