Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nederlandstalige webpagina

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nederlandstalige webpagina

Hallo iedereen,

Via dit korte berichtje wil ik jullie laten weten dat de downloadpagina van mijn website, met daarop 61 observatiegidsen , logboeken, planfiles voor het programma AstroPlanner en 298 tours (software) voor vier soorten controllers... nu ook in het Nederlands online staat!

De pagina is direct te bereiken via deze link of door op deze pagina op de Nederlandse vlag te klikken.

Veel waarneemplezier,

Victor
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Heb je deze zelf gemaakt allemaal ???
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Een klein meesterwerkje! Hulde Victor, ik heb net 't zwaantje ingelezen in astroplanner
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
        Heb je deze zelf gemaakt allemaal ???
        Ja.

Ben er alles bij elkaar al zo'n 5 1/2 jaar mee bezig. Heb de gidsen in eerste instantie voor mezelf geschreven, maar toen het af was (voor de sterrenbeelden die vanuit Nederland zichtbaar zijn tenmiste) bedacht ik me dat het zonde zou zijn dit werk niet met anderen te delen. Vandaar de website. Die staat nu ongeveer een half jaar online. Je kan op de statistieken pagina op de site zien hoeveel bezoekers en downloads er zijn geweest. Ik mag niet klagen denk ik, zeker niet nadat ik in de voorjaarsuitgave van Rod Mollise's Skywatch (PDF bestand) een artikeltje mocht plaatsen en vervolgens in mei onverwacht een artikel op de website van Sky&Telescope zag verschijnen.

Dat gezegd hebbende, vanuit Nederland bleven de reacties lauw, behalve van dit forum (uiteraard!). Wel kreeg ik een mailtje van Robtics of ik a.u.b. geen links wilde plaatsen naar buitenlandse winkeliers. Dat heb ik dus niet gedaan en heb alleen gelinked naar Nederlandse winkels. Om vervolgens NIETS meer van ze te horen... Claire de Lune heeft niet eens de moeite genomen mijn mail te beantwoorden. Maar ach, als het zo moet... OPT in Californi linkt bijvoorbeeld wel naar mijn site...

Oh ja, als jullie toch op mijn site zijn, vergeet dan niet op de homepage je stem uit te brengen!

Groeten,

Victor

Commentaar

Zo dat is een berg werk geweest Victor.
          Zeker de sheets in Word zijn erg handig, kan je mooi zelf op de PC invullen.
          Nogmaals mijn complimenten

Commentaar

Bedankt voor de complimenten!

Houd er wel rekening mee dat in de Word gidsen alleen van eigen commentaar kunnen worden voorzien in de daarvoor bedoelde ruimte. Ook kan je zelf een plaatje invoegen of die ruimte benutten voor aantekeningen of een schets. De rest van de gegevens zijn niet te bewerken. Dat heb ik gedaan om te voorkomen dat n of andere uitgever met m'n werk wegloopt en het onder eigen naam publiceert.

@henkp: Ik zie in je onderschrift dat je een ETX-70AT hebt. Kan die (#495) Autostar ook tours aan?

Commentaar

erg knap gedaan!

Ik neem aan dat je zelf geen Mozilla Firefox gebruikt? Het eea gaat bij mij namelijk verloren als ik met firefox (versie 2.0.0.5 onder windows xp) naar de pagina kijk. De observatiegidsen en logboeken etc staan bij mij dan niet meer recht achter het sterrenbeeld waar ze bij horen.

Onder internet explorer merk ik dan weer geen problemen...
              Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Ah, Victor, ik had je net al een mail gestuurd over de lay-out. Ik zie dat ik dus niet de enige ben.
                Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ik zie dat de layout onder Firefox iets verschuift... maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat kan verhelpen. Het bouwen van een website is iets dat ik spelenderwijs heb geleerd en onder Internet Explorer (7) staat alles wel recht. Maar hoe ik het ook goed krijg onder Firefox

Commentaar

Victor ik moet je het antwoord schuldig blijven of de (#495) Autostar ook tours aan kan.
                    Ik heb overigens de #494. Er zit wel een aansluiting op (op de kijker) voor een PC aan te sluiten maar dat gaat alleen maar met een speciale converter schakeling die voorzien is van firmware en dus niet na te maken is.
                    Het ding kopen zie feitelijk niet zitten.
                    Is lastig aan te komen en ik wil niet teveel geld meer aan de ETX70 uitgeven.
                    Ben optisch gezien niet tevreden over het ding in tegenstelling tot het Goto systeem, dat werk echt goed. Ook het volgen gaat perfect.

Toevallig afgelopen nacht wat filmpjes gemaakt van de maan en het beeld blijft goed op zijn plaats.
                    Trouwens bij een opname is een vliegtuig te zien wat onder de maan door vliegt. Ik weet alleen niet hoe die hier op het forum te laten zien.
                    De kwaliteit is niet denderend (5 fps/sec) maar wel uniek.

Commentaar

Gigantisch hier ben ik als beginner echt blij mee...

Klein vraagje (weet niet of het kan)

Zou naast de sterrenbeelden naam deze misschien in het nederlands erbij kunnen?
                      Mijn planisfeer is er namelijk een in het nederlands en ja dat vertalen is soms nog wel erg lastig... ja en deze gebruik ik nog steeds om de weg te vinden
                      Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Commentaar

Petje af zeg

Diep respect voor je jaren werk! En inderdaad, deel je kennis met anderen. Dat is ook mijn visie!
                        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Bedankt Reindhard en Patrick!

Origineel geplaatst door Reinhard
                          Zou naast de sterrenbeelden naam deze misschien in het nederlands erbij kunnen?
                          Zal ik t.z.t. doen! Tot die tijd kan je de namen op de site Kuuke's Sterrenbeelden vinden.
                          En als beginner zal je denk ik de begeleidende tekst voor de gidsen (op de downloadpagina) wel herkennen?

Groeten,

Victor

Commentaar

Wat aangaat de begeleidende tekst..... kan wel een beetje engels, maar als je leest over bv. Ursa Major (zonder afbeelding) duurt het even voor je op je nedelandse kaartje in de peiling hebt dat het de grote beer is, ja en je kunt je voorstellen dat ik dat zou vertalen als big bear o.i.d.
                            Dus wat dat aangaat is kuuke's site precies wat ik zocht....
                            Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Commentaar

Gelukkig...
                              Met begeleidende tekst bedoelde ik de tekst over de gidsen, waarom ik ze heb geschreven. Weet nog goed hoe ik toen ik begon eigenlijk niet wist wr ik moest beginnen..!

Commentaar

Werken...
                              X