Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Stellarium 0.9.0

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Stellarium 0.9.0

http://stellarium.sourceforge.net/

Voor de liefhebber die het nog niet weet Stellarium 0.9.0 is uit, uit gebracht op 06-06-07 het programma is weer duidelijk verbeterd.

Bedankt voor de tip. Vaak prefereer ik Stellarium boven Starry Night vanwege de gemakkelijke bediening.
    Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

T' is te merken dat er meer mensen weet van hebben die site is super traag. Maar bedankt voor de tip.

Commentaar

Hmm, ik krijg hem niet gecompileerd in mijn SuSE 9.3 distributie. Wil QT4 hebben. Zucht.... Toch maar weer eens een nieuwe versie installeren!
        Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
        Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
        Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Wow, ziet er goed uit!
          We're all going in the same direction - the future!

Commentaar

Mmmm. Onder OSX doet ie niks. Raar. Vorige versie liep vlekkeloos
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

@Roel: Ja had ik daarstraks ook, maar nu zie ik dat in de Readme file staat dat je een of ander .ini bestandje van de vorige versie moet verwijderen die in de 'bibliotheek' staat. (Bij mij was het wel niet dezelfde naam als in die readme-file), ik heb gewoon in spotlight gezocht naar stellarium en alle bestanden gewist, dan opnieuw ge´nstalleerd en toen deed 'ie het

jammergenoeg gaat het wel wat traag aangezien 't beestje hier al 8 jaar is

Commentaar

Het kan aan mij liggen (ik gebruik vaker Starry Night) maar ik zie weinig of geen verschil met de vorige versie, iemand al ontdekt wat het verschil is ?

Commentaar

Dwergplaneten worden nu ook weer gegeven. Beter detail van objecten, meer sterren, en algeheel vindt ik het ook netter.
                  "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Vorige versie had inderdaad nogal overdone-sterren. Dit is stukken realistischer!
                    Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Prachtig! Ik krijg m wel werkend op OSX Roel! Ik haal meteen Starry Night eraf. Dit is veel vlotter en intuitiever.
                      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik zie het nu ook ja, ik had de tijd nog niet doorgezet naar een donker stukje van de nacht.
                        Jammer alleen van die ringen om de objecten en dat genanimeerde kruisdraad rond het geselecteerde object en de omslachtige manier om de lokatie en tijd in te voeren, dat vind ik bij Starry Night toch makkelijker gaan. Maar voor een gratis planetarium programma ziet het er wel heel mooi uit.

Commentaar

Ziet er weer gelikt uit Versie 9 start iig een heel stuk sneller en loopt ook soepeler hier op mijn systeem.

Menno
                          It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Ik heb het nog maar eens opnieuw geprobeerd, en deze keer werkt het prima! Het ziet er inderdaad fantastisch uit.

Ook fijn: eindelijk een versie die gewoon opent in een apart venster! Voorheen nam het programma het hele scherm over (zoals bij een game).
                            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                              Ik heb het nog maar eens opnieuw geprobeerd, en deze keer werkt het prima! Het ziet er inderdaad fantastisch uit.

Ook fijn: eindelijk een versie die gewoon opent in een apart venster! Voorheen nam het programma het hele scherm over (zoals bij een game).
                              Oh? Bij mij opent ie niet in een apart venster? Ik moet met Alt/Tab werken om te kunnen switchen naar andere schermen die evt open staan ....

Menno
                              It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Werken...
                              X