Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astromist?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Astromist?

Hallo,

wie zou mij kunnen helpen om AstorMist op mijn MDA Vario te installeren?
    Tal-1

Astromist is voor Palm en gaat niet werken op een Pocketpc!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ook voor Windows Mobile: http://www.astromist.com/
      Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Oeps sorry. Ik liep een beetje achter.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

vrij vertaald uit de gebruikers handleiding :

als je een demo versie hebt geinstalleerd, dan moet je deze eerst verwijderen. (gewoon de directory (folder) wissen).

het beste is een geheugen kaart te gebruiken/kopen van tenminste 256Mb
          http://www.pixmania.nl/nl/nl/accesso...categorie.html
          pak ook een snelle kaart (High performance)
          en mijn advies is om 1 to 2 Gb te kopen i.v.m. toekomstige toepassingen en data

copieer de data op de installatie cd naar deze geheugenkaart. (windows explorer en een kaarlezer http://www.pixmania.nl/nl/nl/s_action/search/index.html) waarbij het belangrijk is dat je de structuur die op de cd staat behoud.

dus maak een folder (directory) aan op de kaart genaamd : astromist.
          Copieer daarin de data van de cd zodat in de folder astromist de volgende folders staan :
          data
          img
          mars
          moon
          dus b.v. e:\astromist\data

stop dit kaartje nu in je pda en maak een snelkoppeling naar het programma (Astromist_24_reg.exe)dat in de folder astromist staat (mischien doet windows dit zelf al).

en ziedaar het werkt (hoop ik)
          beter is om het iemand met verstand van IT te laten doen.
          Maar Haarlem is iets te ver verwijderd van Son, om evenlangs te komen.

Maar als je een nieuw geheugen kaartje gebruikt en daar op werkt, dan kun je bijna niets fout doen.
          Chuck Norris destroyed the periodic table, because he only recognizes the element of surprise.

Commentaar

Yup, een en ander lijkt inmiddels te werken (demo-versie). Kan ik die Zip-bestanden er nu afgooien?
            (Ik heb geen verstand van Wondows, werk alleen met mac)
            Tal-1

Commentaar

jazeker, die kun je gewoon verwijderen
              Chuck Norris destroyed the periodic table, because he only recognizes the element of surprise.

Commentaar

Wel een mooi programma, helaas heb ik symbian os, dus kan ik het zelf niet installeren.

Commentaar

Re: Astromist?

Origineel geplaatst door Girlie
                  wie zou mij kunnen helpen om AstorMist op mijn MDA Vario te installeren?
                  Wil je de free Version installeren?
                  Ik heb zelf geen ervaring met MDA-Vario, want ik gebruik een PALM.
                  Maar....mijn mobiele telefoon is net als jij ook een MDA-Vario.
                  Ik zal thuis eens kijken of ik daarop de Free Windows Version kan installeren. Je hoort van me als het lukt.

Astromst is een top-programma. Twee jaar geleden kocht ik complete PALM-versie. Ik moest toen wel wennen aan de bediening. Maar de laatste gratis upgrade is veel gebruiksvriendelijker.
                  Deze laatste versie heeft een gigantische foto-database die ternauwernood op het 1GB-kaartje past. Het leuke is nu dat de PALM een foto tevoorschijn kan toveren van IEDER NGC-object en IC-object: totaal 12000 deepsky-foto's! Tevens een enorme database van maankraters en marskraters.
                  En niet te vergeten: sterrenkaarten tot magitude 12.
                  Echt alles wat een hobbyastronoom wenst zit er op! Het is zijn geld meer dan waard.
                  Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Ik heb zojuist het programma op m'n MDA Vario gedownload (via mobiel internet) en geinstalleerd op de Storage Card. Het programma draait goed en snel, maar is erg beperkt (grensmagnitude slechts 5, slechts een paar honderd objecten). DIt is natuurlijk omdat het de Free version is. Het is in deze vorm erg behulpzaam voor wat globale info van de hemel en de planeten. Maar niet geschikt om deepsky op te zoeken.
                    Mijn tip: bestel de Fullversion. Dan kun je de komende jaren ook gratis updates downloaden. De service van de schrijver is erg goed en het programma is feitelijk spotgoedkoop.

VRAAG:
                    Ik krijg het niet voor elkaar om een snelkoppeling op het bureablad van de MDA te zetten. Weet iemand hoe dat moet??
                    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

volgens mij (uit m'n hoofd ) op het bureaublad tappen en vasthouden, daarna komt er een menu en kun je kiezen uit : new
                      shortcut, en daarna de locatie van het bestand opgeven

Commentaar

Ik heb ook Astromist aangeschaft en op een pocket pc geinstalleerd (hele dag mee bezig geweest, 500mb aan data)
                        Zeer bruikbaar, uitgebreid en mooi programma!
                        Vervangt zoŽn beetje alles wat ik al had.

mocht het nog nodig zijn om die snelkoppeling te maken:
                        verkenner opstarten
                        ga naar : geheugenkaart\astromist_25.exe
                        druk op het exe bestand en houd dat ingedrukt
                        er komt nu een menu, kies dan <kopieren>
                        ga naar : mijn apparaat\windows\Startmenu
                        kies (onderaan) <menu> <bewerken> <plakken>

Wat is windows toch eenvoudig

Commentaar

werkt bij mij niet op die manier
                          krijg verschillende meldingen dat hij geen databases kan vinden.

enige manier is opstarten via de verkenner
                          Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

Commentaar

probeer het programma Launcher eens:
                            http://www.scottandmichelle.net/scott/cestuff.html

zeer fijn progje om shortcuts te maken op je ppc bureaublad
                            Meade LXD55 refractor
                            Vixen 80sf ED porta

Commentaar

moet er even bij vermelden dat ik windows mobile 6 heb en dat deze van het kopietje, zelf een snelkoppelling maakt.
                              Als je het programma zelf kopieert gaat het niet werken (dan zoekt astromist de database in de startmenu folder), het moet een snelkoppeling zijn.

Commentaar

Werken...
                              X