Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe versie NASA WorldWind (incl andere planeten)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe versie NASA WorldWind (incl andere planeten)

Op http://worldwind.arc.nasa.gov/ is versie 1.4 van NASA's WorldWind te downloaden. Paar nieuwe (grafische) features erbij etc. En zowaar eens een stabiele versie incl een goede download van de tiles
    Voor degenen die WorldWind niet kennen: het is een softwarematige 3D globe. Google Earth heeft zijn kunstje afgekeken ooit van WorldWind. De betaalde versie van Google Earth heeft weliswaar betere zoom images. Maar NASA WorldWind is geheel gratis en is zeker de moeite waard. Heeft (naar mijn mening) een betere interface en werkt intiutiever. Plus , WorldWind heeft ook de volgende globes beschikbaar: de Maan, Venus, Mars en Jupiter .... en (dit vind ik zelf heel cool) de Sloan Digital Sky Survey ... is als het ware het heelal op een globe incl het kunnen inzoomen daarop (zie voorbeeldje hieronder)

Menno

\
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Minpunt aan NASA Worldwind vind ik dat alleen de Verenigde Staten in hoge resolutie beschikbaar zijn. Ik snap niet hoe je er bij komt dat helderdere beelden alleen in de betaalde versie van Google Earth te vinden zijn! Heel Nederland is in hoge resolutie in de standaard Google Earth.

Trouwens: er bestaan ook dingen als Google Mars enzovoorts dus als je dat echt wil heb je aan (gratis!) Google-software ook genoeg! Ik persoonlijk vind NASA Worldwind juist minder prettig.

Commentaar

Origineel geplaatst door Marijn
      Minpunt aan NASA Worldwind vind ik dat alleen de Verenigde Staten in hoge resolutie beschikbaar zijn. Ik snap niet hoe je er bij komt dat helderdere beelden alleen in de betaalde versie van Google Earth te vinden zijn! Heel Nederland is in hoge resolutie in de standaard Google Earth.

Trouwens: er bestaan ook dingen als Google Mars enzovoorts dus als je dat echt wil heb je aan (gratis!) Google-software ook genoeg! Ik persoonlijk vind NASA Worldwind juist minder prettig.
      Ah ok, dat wist ik allemaal niet. Heb Google Earth jaar terug ofzo eens geprobeerd en vond het 10 keer niks. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik Google en z'n advertentie ************ helemaal niks vind

Menno

Commentaar

Origineel geplaatst door meegja
        Ah ok, dat wist ik allemaal niet. Heb Google Earth jaar terug ofzo eens geprobeerd en vond het 10 keer niks. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik Google en z'n advertentie peop oftewel menselijk residu helemaal niks vind

Menno
        Opnieuw proberen dan! Ondertussen is er al enkele maanden een nieuwere versie.

Commentaar

Origineel geplaatst door Marijn

Opnieuw proberen dan! Ondertussen is er al enkele maanden een nieuwere versie.
          Ik? Een Google iets proberen? Echt niet
          NASA progje is veel leuker (mijn gevoel/mening )

Menno

Commentaar

Werken...
          X