Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Drie waarneemhandboeken voor de beginner in PDF

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Drie waarneemhandboeken voor de beginner in PDF

In de Zenit van deze maand staan links naar drie waarneemhandboeken voor "de beginner" Voor een ieder die geen abonnement op de Zenit heeft; op deze site staan drie handleidingen in pdf-formaat die zijn gepubliceerd door de Irish Federation of Astronimical Handbooks.

Het betreft:

The Novice Astronomer Observing Challanges:
    Deze geeft allerlei opdrachten over alles wat met het zonnestelsel, de sterren en atmosferische verschijnselen te maken heeft. Er wordt ook de nodige informatie over deze onderwerpen gegeven.

The Messier Objects Observing Challange:
    Deze probeert je op weg te helpen om alle objecten in de Messier-catalogus waar te nemen. Voor elk object is er een zoekkaartje en informatie over de helderheid, grootte e.d. te vinden. Plus ruimte om je eigen waarnemingen in te tekenen. Ook staat er de nodige achtergrondinformatie over de Messier-catalogus.

The Binocular Certificate Handbook: al eerder genoemd in dit topic
    Heeft eenzelfde opzet als het vorige handboek, maar heeft als doel het vinden van 110 objecten aan de hemel met behulp van een verrekijker.

Omdat er tijdens het online lezen van de handboeken soms een foutmelding komt, kun je het beste de bestanden eerst downloaden op je harde schijf (rechts klikken en opslaan als kiezen).

Wauw! Bedankt weer zeg!
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Dat zijn dezelfde boekjes die ik op het Copernicus weekend uitgedeeld heb. Ze liggen gratis op de sterrenwacht, velen zweren erbij!
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ah kijk, die moet ik dan nog ergens hebben. Ik bewaar bijna al het papierwerk (het is een tik) en ik heb volgens mij zelfs nog het treinkaartje naar Overveen.
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
        X