Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Slooh

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Slooh

Wie van jullie kent er het programma Slooh? Slooh is een programma waarmee je via verschillende telescopen op de vulkaan Teide, Tenerife, de maan, planeten en deepskyobjecten kunt bekijken. Slooh gebruikt momenteel de volgende telescopen:

- Een 35 cm diameter Schmidt Cassegrain Telescoop, brandpuntsafstand 3910 mm en een 85 mm diameter APO refractor, brandpuntsafstand 480 mm. Met een monochroom All Sky camera met een 'fisheye' beeldveld van 175°.

- Een 35 cm diameter Schmidt Cassegrain Telescoop met reducer, brandpuntsafstand 2100 mm en een camera met een objectief van D 34 mm, f=135 mm. CCD cameras tot 3 megapixels worden ingezet om de beelden te bekomen.

Via http://www.slooh.com kan je je registreren en de objecten bekijken en fotograferen. Er zijn verschillende manieren om een account aan te maken:

Commander: 100 dollar, een heel jaar lang onbeperkt mee kijken.
    Explorer: 30 dollar, 100 objecten bekijken, 5 minuten per object.
    Observer, 5 dollar, 10 objecten bekijken.

Wat vinden jullie van dit soort programma's?

Ik vind het zelf echt onzin. Er zijn zelfs mensen die hun kijker verkopen, om het geld vervolgens daarin te stoppen. Dan is toch het 'hobby-gevoel' er niet meer?

[edit door Marijn] Opeenvolgende berichten van jezelf a.u.b. in één bericht plaatsen. Geen twee berichten kort na elkaar alsjeblieft. Je kunt altijd je bericht editten met de knop rechtsboven je bericht.

Origineel geplaatst door Freek
    Ik vind het zelf echt onzin. Er zijn zelfs mensen die hun kijker verkopen, om het geld vervolgens daarin te stoppen. Dan is toch het 'hobby-gevoel' er niet meer?
    maar wel lekker warm

ik vind het opzicht wel een goed idee alleen de prijzen zijn achterlijk hoog

-BaN-
    Meade LXD75 6"
    Samsung GX-1L 18-55
    Orion Shory Plus 2x Barlow
    Plossl series 500 4mm , 6.5mm
    Meade series 4000 DS Super plossl 26mm

Commentaar

Werken...
    X