Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meteoblue nieuwe layout

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meteoblue nieuwe layout

Help! Meteoblue heeft een nieuwe layout, en nou kan ik de astropagina niet meer vinden. Kijk ik er nu overheen, of is er echt alleen een betaalde pagina?
    Ik vond hun site net zo fijn...
    Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon | WO reducer/flattener III | Canon 450D, gemodificeerd | HEQ5 met OAG.

@petelaa, bedoel je deze site http://www.meteoactueel.nl/cms/index...per&Itemid=250 Wat ik wel zag is dat er een knop op zit om cookies te accepteren, doe je dat niet dan krijg je waarschijnlijk niet alle informatie die zei beschikbaar hebben.

Paul
    RC8, Robtics 102ED, Intes MK-67 en 72, PST40, QSI 583wsg, Daystar ION, DMK31AF, DBK31AU, Orion SS, Nikon D80, iEQ45, Sterrenwacht Basserhof

Commentaar

Nee, gewoon deze: www.meteoblue.com
      Ik weet dat veel mensen op het forum deze site vaak gebruiken, dus ik dacht dat het voor zich zou spreken.
      Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon | WO reducer/flattener III | Canon 450D, gemodificeerd | HEQ5 met OAG.

Commentaar

Bedoel je deze? http://www.meteoblue.com/en_US/weath...dhoven_nl_4955
        The Big Bang is fun

Commentaar

ik heb het ook gemerkt en na wat zoekwerk blijkt het astronomie gedeelte nu onder de betaalde diensten te vallen. Helaas kost dat € 40 per jaar en dat vind ik te veel, te meer omdat de site er toch meerdere malen flink naast zat qua bewolking en seeing. Bij een gratis dienst moet je dan niet zeuren, maar bij een betaalde site zou me dat vreselijk storen, ondanks dat weersverwachting een moeilijk iets is.

edit: via de bovenstaande eindhoven link kan ik toch weer de plaatsnaam veranderen. thx!
          Last bewerkt door Bert Bogchelman; 27-10-12, 12:04.
          Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Origineel geplaatst door Bert Bogchelman Bekijk bericht
            ik heb het ook gemerkt en na wat zoekwerk blijkt het astronomie gedeelte nu onder de betaalde diensten te vallen.
            Dat is niet helemaal waar.
            De 3 daagse seeing voorspelling is nog steeds gratis. Voor een 7 daagse moet de portemonnee getrokken worden.

Het Astronomie menu kan gevonden worden vanaf de hoofdpagina -> top menu Charts & Tools -> Miscellaneous -> Astronomy Seeing.
            Celestron C6S 150mm F/10 - EQ3-2 GoTo - Coronado 40mm F/10 PST - Zomz БПЦ 7x50 bino - Twitter: @astrolandNL - Weblog: http://astroland.info

Commentaar

Ik heb weer eens gepiept zonder te checken. Er staat weliswaar een (+) achter, en de mouseover zegt ook dat het voor betalende gebruikers is, maar inderdaad zoals jullie aangeven, het werkt nog wel. Voor hoelang het duurt is nog een vraag, maar dat zien we dan wel weer. Het is zoals Bert zegt: goed genoeg voor gratis, maar te zwak voor betaald.

Commentaar

Ach, dan hebben we 7timer nog.
                Volgens mij delven de Meteoblue's, Accuweathers, 7Timers etc uit hetzelfde meteoputje (GFS). 't Is maar net welk model er nu weer gelijk heeft.
                Celestron C6S 150mm F/10 - EQ3-2 GoTo - Coronado 40mm F/10 PST - Zomz БПЦ 7x50 bino - Twitter: @astrolandNL - Weblog: http://astroland.info

Commentaar

Neen, meteoblue heeft z'n eigen model. Hogere resolutie (hoewel GFS recentelijk een fijnmaziger model is beginnen draaien), eenvoudigere fysica, getuned om makkelijker mist te voorspellen (omdat het anders slecht uitdraait voor Zwitserland).
                  Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Wat ik nog steeds niet begrijp zijn de seeing indicatoren. Seeing index 1, 2 en in arcsec. Vaak geven de indexen een slechte seeing aan (laag getal) en arcsec wordt voorspeld op 1", dat is toch juist heel goed. En andersom de indexen goed (hoog getal) en arcsec van 3". Mis ik een uitleg o.i.d?

Commentaar

Werken...
                    X