Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Stellarium opeen TRAAAG

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Stellarium opeen TRAAAG

Sinds een paar dagen is stellarium op mijn laptop opeens enorm traag, minder dan 1 fps, en eigenlijk onbruikbaar. Geen idee hoe dit gekomen is, ik heb niks gedaan met mjn laptop of stellarium, behalve de komeet baan van 168p ingeladen. Tips?
    Martijn
    RC8 - WO 71 ED APO - PST - NEQ6 Pro - EQ5 Synscan pro - Atik 383L+ - Lodestar X2 OAG

Misschien even eraf gooien en opnieuw installeren.
    - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Of de drivers van de grafische kaart eens opnieuw installeren.
      Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Celestron C8- Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Geen verklaring, maar misschien wel een "workaround" als bovenstaande suggesties niet blijken te werken:
        Je zou kunnen proberen Stellarium op te starten in de No-openGL modus.
        Messiers: 80 ... NGC's: 219 ... IC's: 4 ... Kometen: 11 ... Nova's: 1 ... Supernova's: 2 ... Blazars: 2 ... Planeto´den 1 t/m 100: 87 ... Planeto´den totaal: 196

Commentaar

Ik zie niet in waarom ik mijn drivers zou moeten aanpakken, stellarium opnieuw installeren ga ik dan maar proberen, de no-opengl versie is net zo traag.
          Martijn
          RC8 - WO 71 ED APO - PST - NEQ6 Pro - EQ5 Synscan pro - Atik 383L+ - Lodestar X2 OAG

Commentaar

Origineel geplaatst door mde Bekijk bericht
            ....ik heb niks gedaan met mjn laptop of stellarium, behalve de komeet baan van 168p ingeladen.....
            Niets aangepast, dat zeggen ze altijd. Ik zou de komeetbaan van 168p eens verwijderen.
            The Big Bang is fun

Commentaar

Origineel geplaatst door MoreLinux Bekijk bericht
              Niets aangepast, dat zeggen ze altijd. Ik zou de komeetbaan van 168p eens verwijderen.
              Nou zeg, wat is dat nou, ik weet echt wel wat ik doe hoor. Komeet baan verwijderen was het eerste wat ik deed, geen effect.
              Martijn

Commentaar

Stellarium is snel omdat die met OpenGL direct de grafische processor aanstuurt. Je zou dus moeten controleren of dat nog steeds werkt, zowel binnen Stellarium als op drivernivo als op systeemnivo.
                What where the skies like when you were young?

Commentaar

Werken...
                X