Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Advies gevraagd: software voor guide/point-to en capture software

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Advies gevraagd: software voor guide/point-to en capture software

Als eerste even mijn (komende) equipment en dan wat ik wil gaan doen.

- Meade LX65 203mm ACF GoTo
    - Zwo ASI385MC camera
    - Baader Neodymium maan- en Skyglowfilter 1,25" (is ook IR/UV cutfilter voor camera)
    - TeleVue 2,5x Powermate barlow

Ik wil de camera met een lange, actieve (heeft extra voeding) USB 3.0 kabel van camera naar PC verbinden.
    Met de 2 kabel-sets van Meade (hand-controller naar RS-232 en RS-232 naar USB) en een lange RS-232 kabel van de AudioStar GoTo controller naar PC voor scope aansturing.
    Ik weet dat ik Ascom nodig heb en de drivers voor de camera en voor Meade.

Maar dan dus de software.
    Ik wil me toeleggen op planeten, maan en zon (komt een Baader folie 3.8 filter voor). En wat experimenteren met heldere deep sky objecten, maar dat is gewoon voor fun.
    Nu heb ik het volgende zelf in gedachten:
    - voor de camera capture gebruik maken van SharpCap en indien nodig RegiStax of AutoStakkert.
    - voor de scope gebruik maken van Stellarium

Ik hoef niet precies te volgen (gaat ook niet met de montering) maar de LX65 houdt alles redelijk in het midden: als de LX65 goed op het noorden is gezet en level, dan is 15 minuten zonder correctie geen enkel probleem, object loop maar klein beetje uit het midden.
    Maar is er wellicht andere software die in mijn geval (veel) beter geschikt zou zijn? Hoeft net perse freeware te zijn maar ik wil er ook weer geen € 100 voor betalen. Er is zoveel keus, dus vandaar de vraag.
    Wat betreft PC is er geen probleem, heb een Intel i9-9900KF cpu met een RTX 2080 Ti grafische kaart dus die kan alles wel aan
    Ioptron CEM25EC / Meade LX65 8" f/10 ACF OTA / Zwo ASI294MC Pro / Zwo ASI385MC
Werken...
X