Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ultra-diepe foto's van de Magelhaese Wolken

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ultra-diepe foto's van de Magelhaese Wolken

Ik zag zojuist een post in het forum van AstroPixelProcessor. Het Ciel Austral team heeft maar liefst 1060 uur op de Grote en 305 uur op de Kleine wolk ge´ntegreerd. Voor de Grote, zie

http://www.cielaustral.com/galerie/photo95.htm

en voor de Kleine

http://www.cielaustral.com/galerie/photo96.htm

Uitprinten en ophangen!!! En verder ga ik in juni naar Chilie dus dan neem ik die foto's mee als zoekkaartjes

Groetjes, Wouter
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Indrukwekkende resolutie. Daar zit heel wat bewerkingtijd in. Ik heb alleen mijn twijfels over de kleuren. Er zijn voornamelijk rode en groen-blauwe sterren. De meeste sterren zijn normaal wit. Groen-blauwe sterren bestaan niet De nevels hebben zuurstok kleuren, en de sterren in de nevels zijn weer wit LMC is in de overzicht licht groen. Volgens mij is de opname zwaar overbewerkt.

>>En verder ga ik in juni naar Chile dus
    Veel clear sky daar!

Later:
    Volgens mij gevoel geeft deze opname het redelijk kleurecht weer. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de LMC een fundamentele andere kleur heeft als M31, M32, M110, M81 of elke ander stelsel. Misschien ontstaan dit soort bewerkingen waar ontiegelijk veel werk in zit (petje af voor de maker(s)) doordat 8% van de mannen niet alle kleuren zien Vaak is het rood-groenkleurenblindheid.
    Last bewerkt door Han.K; 11-04-19, 23:49.

Commentaar

Het zijn ook geen RGB opnames, maar SHO en RHaVBO (dat staat vermeld boven de foto's)

Mooie foto's, perfecte locatie en droom telescopen...kortom stik jaloers....
      dutch-backyard-astro.nl --- SW Esprit 120 --TS 90/600 triplet - EQ6-R - Lodestar - Atik one 6.0

Commentaar

Ja ik zie het nu, voornamelijk H-alpha, OIII, SII met veel minder R,G,B . Toch vind ik het jammer dat de sterren voornamelijk in twee kleuren groepen uitkomen, roodachtig en groen-blauw. De sterren die vrijwel in de ruis wegvallen zijn alle bruin-rood (voor RHaVBO).

Commentaar

Waanzinnig mooie opname.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Werken...
          X