Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

On The Moon Again: nog een initiatief om massaal de Maan waar te nemen

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

On The Moon Again: nog een initiatief om massaal de Maan waar te nemen

Op 20 oktober vond de internationale maan-waarneem-nacht plaats. Er is nu al weer een ander initiatief voor juli 2019:

https://www.onthemoonagain.org/

Groetjes, Wouter
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Ik ben met SSVI mee verbonden met dit initiatief trouwens. 'zwaartepunt' van de organisatie ligt in Parijs. Iedereen kan zich reeds registeren, maar aan de website wordt nog gewerkt. We hopen op een grote wereldwijde respons. Dirk Frimout staat er trouwens als 'support' bij dit project. Ik voorzie vijf SSVI telescopen plus drie extra voor Senegal.
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Ik heb de Astronomy Club hier bij ESA in Spanje ingelicht over dit initiatief. Een nadeel is dat het in juli valt en dan nemen al veel mensen vakantie hier (en in andere landen ook denk ik). Maar het zaadje is geplant dus laten we zien wat er gaat groeien
      50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

tja... de maanlanding was in juli hee, en het is ook bedoeld als herdenking :-)
        Net daarom werden deze data gekozen. We hopen sowieso op veel inschrijvingen. Dank voor het delen!!

Commentaar

Domme vraag, maar waarom horen wij als doelgroep daar nu pas van?
          What where the skies like when you were young?

Commentaar

Ik denk dat ik het hier weken geleden al gepost heb. Ik bekijk het even. Mocht dit niet zo zijn: excuses...

Commentaar

"GET YOUR TELESCOPE OUT TO SHARE THE MOON ON JULY 12 and 13 2019"

Een heel eenvoudige (maar krachtige) oproep om massaal deel te nemen aan dit event waarbij 30 wetenschappers en astronauten in het support committee zetelen : https://www.onthemoonagain.org/
              De opdracht is heel eenvoudig: schrijf je in via deze website en stel je telescoop op voor publiek om de maan waar te nemen op 12 en 13 juli. Event ter herdenking van 50 jaar bemande maanlanding. NASA bekijkt samen met de mensen van 'onthemoonagain' om de komende weken en maanden een campagne op te zetten.
              Noteer ook dat SSVI voor dit evenement VIJF telescopen ter beschikking stelt. Deze zullen worden verloot onder de mensen die zich inschreven. De organisatie 'onthemoonagain' (waarbij SSVI projectpartner is) communiceert binnenkort over deze wedstrijd.
              Dus nog even de vraag om in te schrijven op deze website!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Z2019_037_006.jpg views: 188 grootte: 154,3 KB id: 1413015

Commentaar

Speling van het lot (dat je zo af en toe zelf wat moet helpen...) gisteren vrijdag nog 21 dagen te gaan tot het evenement 'on the moon again'. In de vroege ochtend even een screenshot gemaakt en uitgeprint. Daarna naar Brussel. Voor het evenement 'To the moon...en beyond'. De Winne , Romanenko en Thirsk (Belg, Rus en Canadees) vierden '10 jaar na de vlucht'. Maar ze keken ook vooruit met ESA's plannen voor het ruimtevaartprogramma voor de jaren 2020... naar de maan... naar Mars... Voor het terugbrengen van 300g Marsbodem staan maar liefst 3 ruimtemissies gepland!
                Bemande Marsreizen: zal niet meer tijdens mijn leven zijn, dat is duidelijk.
                Op 21 juni om 21 uur signeerden astronauten Frank De Winne , Robert Thirsk en Roman Romanenko deze screenshot dat ik vandaag maakte. Bij deze de steun van het drietal en een warme oproep om in te schrijven . Op dit moment zijn er 518 evenementen geregistreerd in 65 landen. Dat moet beter kunnen.... inschrijven kan nog via deze website: www.onthemoonagain.org

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: moonagain1.jpg views: 0 grootte: 69,8 KB id: 1419739Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: moonagain.jpg views: 0 grootte: 1,33 MB id: 1419740

Commentaar

Nog enkele dagen te gaan tot het On The Moon Again event. Tot op heden zijn er iets meer dan 701 evenementen ingeschreven uit 67 landen. Niet slecht, maar het kon beter. Er resten nog een aantal dagen om in te schrijven. Afgelopen maandag maakten we bekend dat er een fotowedstrijdaan wordt gekoppeld : Er is een maanmeteoriet (4,25 gram) te winnen, kleinere maanfragmentjes, een dobsontelescoop, Newton op eq montering en VIJF SSVI telescopen gesigneerd door astronauten.
                  Misschien een reden om alsnog in te schrijven?

Commentaar

1 dag voor het evenement: doel bereikt met meer dan 1000 deelnemers uit 77 landen! Nu nog massaal deelnem aan de fotowedstrijd.

Commentaar

Bij deze de link naar de winnaars van de wedstrijd. Er waren in totaal 1335 evenementen ingeschreven uit 77 landen. De SSVT telescopen gaan naar Pakistan, LibiŽ, Nicaragua, BraziliŽ en Colombia.
                      We bekijken nu hoe we het volgend jaar aanpakken. Er komt vermoedelijk weer een wedstrijd die gekoppeld zal worden aan waarnemen: wereldwijd evenement.

Commentaar

Werken...
                      X