Announcement

Collapse
No announcement yet.

Internationaal 2e hands spulletjes

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Internationaal 2e hands spulletjes

Beste allen,

Graag snuffel ik op verschillende website om koopjes te vinden, zo is er hier een sectie om 2e hands spulletjes te kopen/verkopen, astronomie.de heeft een sectie, cloudynights, te-les-koop etc. Graag zou ik een website willen bouwen waar we exact hetzelfde kunnen doen! Maar waarom dan? Ik vind het verschrikkelijk om alle website af te struinen en zou dus alles willen bundelen.

Wat maakt die website dan zo speciaal? Het moet uiteraard gelokaliseerd zijn ofwel in verschillende talen beschikbaar, denk aan Engels, Duits, Nederlands, Frans, Italiaans etc. Daarnaast wil ik het veilig maken zodat je gegevens afgeschermd zijn. Ben je ge´nterseerd, dan moet je een acccount aanmaken om de verkopen te kunnen contacten, het gaat nog al eens om duurdere producten en we willen geen dievengilde aan onze deuren. Ik wil iedereen met elkaar in contact kunnen brengen al dan niet met behulp van google translate. Ik wil mensen laten zien hoever een product van hun locatie verwijderd is ongeveer. Dit in verband met de privacy. Als iets net over de grens in Duitsland te koop is, is het wellicht leuk om eens langs te rijden. De markt word groter en de community groter! Ben je op zoek naar dat ene oculair, dan vind je deze makkelijker wanneer je globaal kan zoeken.

Graag jullie input .
    Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Kan me het niet meer herinneren wat de naam van de website was (of is?), maar volgens mij was er al 'ns een website die een overzicht gaf van advertenties her en der online.
    Omni telescopio caelum est.

Comment

Ga er niet een hoop tijd insteken met de gedachte dat je gegarandeerd veel bezoekers krijgt of dat je de hostingkosten eruit krijgt, want er was iemand hier een aantal jaren geleden die net zo'n site had gemaakt als jij van plan bent. Iig een enorme verbetering t.o.v. te-les-koop. Uiteindelijk frustreerde hij zich zo erg aan het feit dat er amper iemand te-les-koop inwisselde voor zijn site dat hij er mee ophield. Tips? Maak het mogelijk dat je een ander kunt beoordelen over een transactie. Is naar mijn mening het grote voordeel van de V&A op tweakers.net

Edit: En dit: https://xkcd.com/927/ :P

Comment

Een soort van Trivago voor astro spullen. Dan kan ieder gewoon zijn eigen, lokale "te koop" site aanhouden.
        Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Comment

Joepie : Klopt, ik heb toen ook op dat topic gereageerd maar volgens mij is er nooit echt reclame voor gemaakt behalve hier op astroforum. Hier de topic welke "vergelijkbaar" zijn:
          https://www.astroforum.nl/forum/medi...che-apparatuur & https://www.astroforum.nl/forum/mark...we-marktplaats. Helemaal mee eens met de XKCD maar volgens mij probeerd niemand, alles bij elkaar te brengen.

Bert Bogchelman : Ja, maar dat is lastig want te-les-koop.nl bied geen developer API waardoor ik zelf door de site moet struinen ipv dat geautomatiseerd te doen. Forums zijn ook lastig te doorspitten. Het zijn vaak "hobby" sites.
          Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Comment

Ik snuffel ook veel op marktplatz/biete van astronomie.de en te-les-koop.nl...........an sich heb ik daar toch niet zo'n problemen mee hoor......
            200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Working...
            X