Announcement

Collapse
No announcement yet.

StellarMate OS en RaspberryPi

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Misschien handiger om dit op het INDI forum te vragen? Zie

http://indilib.org
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, QHY9 met een 8" RC op een EQ6-R

Comment

@jbarabas: heb je joystick enabled in de eqmod settings?
      Arjan

Comment

Misschien helpt dit:

http://indilib.org/support/tutorials...-joystick.html
        http://indilib.org/devices/controllers/joysticks.html
        Zoek het forum voor jou problemen bv http://www.indilib.org/forum/general...tall/2806.html
        Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | AVX mount | StarSense | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Comment

Originally posted by AtM View Post
          @jbarabas: heb je joystick enabled in de eqmod settings?
          Arjan,dat is precies een van mijn vragen: waarom heb ik die "enable joystick" optie niet in mijn telescopedriver ? Ik gebruik de EQMOD montering driver,en daar is de knopnergens te bespeuren...

Comment

Bedankt Mgralike,

Deze post heb ik al gezien. Ik zit vast op twee punten: ik heb geen "enable joystick" optie in de EQMOD driver en - als gevolg denk ik - heb ik ook geen "joystick" tab in EQMOD .

Comment

Als je vanuit KStars EKOS opent, Indi laadt en de devices connect, kun je in de diverse indi device configuratie schermen komen. Als e.e.a. is opgestart kan dat ook rechtstreeks vanuit KStars via de button naast die voor EKOS.
              Onderaan een van de tabs in de EQMod configuratie (ik weet niet meer welke, Options wellicht?) vind je de enable joystick button.
              Arjan

Comment

Als je vanuit KStars EKOS opent, Indi laadt en de devices connect, kun je in de diverse indi device configuratie schermen komen. Als e.e.a. is opgestart kan dat ook rechtstreeks vanuit KStars via de button naast die voor EKOS.
                Onderaan een van de tabs in de EQMod configuratie (ik weet niet meer welke, Options wellicht?) vind je de enable joystick button.
                Bedankt Arjan,

Ondertussen heb ik het kunnen vinden. Blijkbaar op mijn scherm was de scrollbar zeer slecht zichtbaar bij de Options tab in de EQMOD indi driver, dus ik heb de "Enable joystick " niet gezien onderaan. Nu werkt de telescoop control zoals het moet, ik heb ook de knopjes aangewezen de slew rates te veranderen enzo. Vanavond zal ik nog proberen de plate solving aan het praat te krijgen, normaal gezien wordt het mooi helder ;-),

gr,
                Janos

Comment

Originally posted by jbarabas View Post
                  .., normaal gezien wordt het mooi helder ;-)
                  Nou, helder... achter de sluierbewolking misschien wel ja .
                  Ik heb overigens net mijn Pi3 opnieuw ingericht, zoals hier: http://atm.udjat.nl/stepper/Remote%2...l%20-%20EN.pdf
                  Arjan

Comment

Mooie setup! Vraagje. Ik zie dat je Ubuntu MATE 16.04 gebruikt en die gebruik ik ook. Wat is de reden dat je je WIFI handmatig configureert? Dat kan toch gewoon via de Network Manager app?
                    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, QHY9 met een 8" RC op een EQ6-R

Comment

Nou, helder... achter de sluierbewolking misschien wel ja .
                      Ik heb overigens net mijn Pi3 opnieuw ingericht, zoals hier: http://atm.udjat.nl/stepper/Remote%2...l%20-%20EN.pdf
                      Leuk setup Arjan, heel compact in een doos !

Comment

Originally posted by wvreeven View Post
                        Mooie setup! Vraagje. Ik zie dat je Ubuntu MATE 16.04 gebruikt en die gebruik ik ook. Wat is de reden dat je je WIFI handmatig configureert? Dat kan toch gewoon via de Network Manager app?
                        Tnx.
                        Ja, de WiFi, dat vraag ik me nu ook af. Ik verlies steeds de link...
                        Ik heb ooit NM de nek omgedraaid omdat het meer dwarszat dan meehielp. Ik denk dat dit was vanwege de router die ik heb ingesteld tussen Eth en WiFi, zodat je via de WiFi interface toch bij het internet kan. Misschien eens tijd e.e.a. te heroverwegen.
                        Mijn FITS preview crasht ook steeds.
                        Last edited by AtM; 11-10-18, 18:47.
                        Arjan

Comment

Ja ik zag je post al op het INDI forum. Volgens Jasem zou dat crashen (hopelijk) nu opgelost moeten zijn in de nightly build.

Comment

Originally posted by MGralike View Post
                            Met wat dubbelzijdig plakband en klittenband ziet het er al best functioneel uit :-)
                            Als ik je een tip mag geven: ik zou het kastje niet op een poot maar op de RA unit van de montering plakken, dan kun je de kabels lekker kort houden zonder dat ze in de knoop komen...
                            Arjan

Comment

Als ik je een tip mag geven: ik zou het kastje niet op een poot maar op de RA unit van de montering plakken, dan kun je de kabels lekker kort houden zonder dat ze in de knoop komen...
                              was slechts een tijdelijke oplossing.
                              Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | AVX mount | StarSense | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Comment

Ja, de WiFi, dat vraag ik me nu ook af. Ik verlies steeds de link...
                                Voor de volledigheid: de powermanagement feature stond nog aan (duhh).
                                Is leuk als je Pi een WiFi client is, maar als access point gaat het na een tijdje tegen je werken
                                Arjan

Comment

Working...
                                X