Announcement

Collapse
No announcement yet.

Analyse Software

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Analyse Software

Welke (gratis / betaalde) software bestaat er voor het analyseren van meerdere (vele na elkaar genomen) opnames / en of video opnames van de sterrenhemel zodat men wordt geattendeerd op de verschillen tussen de verschillende opnames?
    Heeft iemand hiermee (goede) ervaring mee?

Met belangstelling zie ik uit naar jullie tips en advies, alvast bedankt!

Last edited by MoreLinux; 12-03-18, 22:17.

APP, FITS image Grader (van SQP), volgens mij kan PixInsight het ook...
    T: TS 80/480mm APO | TS 130/910mm APO | Celestron 11" EdgeHD | 254/1016mm Newton
    C: ZWO ASI1600mm - Cool (Mono) + Baader Filters | Canon 6DAW

Comment

Toevalligerwijs zag ik hem vandaag idd op YouTube. Zo zie je maar weer, PixInsight heeft meer dan ik dacht. Hiervoor gebruikte ik de image grader van Sequence Generator Pro die ook als gratis standalone app is te downloaden.

Na het zien van het filmpje ga ik de PI variant zeker uitproberen. Het lijkt ook meer functionaliteit te hebben en minder wazige verplaats functies dan image grader waar je sneller mee innde fout gaat (bij mij tenminste)

”Astrodude” is wel een beetje langdradig soms. Je bent gewaarschuwd ;-)

https://youtu.be/3GzDH0qhbzch
      Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | AVX mount | StarSense | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Comment

Bedankt voor jullie tips, top hoor!

Comment

Uploaden naar astrometry.net, dan het resultaat weer downloaden en in het gratis Aladin uploaden: http://aladin.u-strasbg.fr/
          Is een beetje een gefriemel, maar zo kan je opnames compleet uitmeten en (ik moet het zelf nog uitzoeken) er zit een soort blink comparator o.i.d. in.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Working...
          X