Announcement

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 of Windows 7?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dit pas de eerste keer dat ik een probleem had met win 10 en is het opgelost. Mede dankzij het verder kijken dan mijn neus lang is want ik heb geen paramount montering.
    Natuurlijk is het geen garantie dat er nooit meer problemen zullen zijn met win 10 dus de keuze om win 7 te willen blijven gebruiken snap ik zeker wel.

Ik gebruik mijn laptop alleen maar voor mijn telescoop dus voortaan maar even de updates uitstellen want de heldere avonden zijn vrij schaars en dan na alle updates eerst maar even testen of alles nog werkt.
    Kreeg in eerste instantie een driver foutmelding vandaar dat ik ook eerst ben gaan zoeken bij drivers/software en kabel problemen. Had ik gelijk de link gelegd naar de win update dan was het probleem binnen 5 minuten opgelost geweest. Soms zit het mee..

Kan ook altijd nog terug naar win 7 als ik wil, heb daar nog schijf van liggen gelukkig.

Comment

Ik gebruik Windows 10 zodra het beschikbaar was voor op m'n astrolaptopje, en heb werkelijk nooit problemen met Windows. ik heb zelfs prolific drivertjes zonder problemen. Tevens draai ik ook gewoon de updates zonder problemen. Wat ik wel doe is de updates installeren zodra ik dat wil en niet wanneer Windows dat wil. Daardoor kan ik testen of alles nog werkt wanneer ik dat wil en kom dus niet voor verrassingen te staan wanneer het eindelijk een keer helder is.

Automatisch opnieuw opstarten kan je ook voorkomen door Windows Update uit te schakelen en/of door het instellen van "Active hours". Daarmee kan je aangeven wanneer je de computer gebruikt en zal Windows in die periode niet opnieuw opstarten. Dat kan zelfs met de Single Language/Home variant van Windows 10.

Mocht je helemaal geen Windows willen gebruiken, wat overigens ook gewoon erg goed mogelijk is, zou je eens naar EKOS kunnen kijken wat op Linux draait.

Ik ben overigens totaal gaan Windows fan, ben zelf een ervaren Linux/Mac gebruiker maar de meeste astro software werkt nu eenmaal alleen met Windows.
      Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Comment

Voor zover ik weet is het juist een probleem van w10 dat je niet kunt kiezen om het updaten zelf te regelen?!
        als dit wel mogelijk zou zijn dan zou ik graag weten hoeheb vaak het probleem bij gebruik van 3d printer
        mateloos irritant en mij nog niet gelukt om hier een oplossing voor te vinden

gr Henk

Comment

Je kan prima de Windows Update service uit zetten. Zodra dat ding uit staat zal deze geen updates binnen hengelen en dus ook niet opnieuw opstarten.

Je kan de service op de volgende manier uitzetten:
          - Windows+R = Run
          - tik vervolgens "services.msc" om het services programma te openen. Dit kan vast anders maar zo doe ik het altijd .
          - Zoek in de lijst naar "Windows Update" en dubbelklik hierop.
          - Druk op de "stop" knop en de service staat uit. Mocht je willen dat de service altijd uit staat kan je in de dropdown lijst kiezen voor "manual". Zodra je dan je computer opnieuw opstart zal de service ook uit staat. Als je alleen op de stop knop drukt is dat alleen voor zolang de computer aan staat (zonder opnieuw op te starten dus).
          Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Comment

Er zijn berichten dat in een aantal gevallen de win10 update service na enige tijd weer ingeschakeld wordt.

https://www.wikihow.com/Turn-Off-Aut...-in-Windows-10

Comment

dank voor de info heb instellingen gevonden en uit gezet(handmatig zoals voorheen)
              ben benieuwd heb hier menig ..... woord aan vuil gemaakt als pc opeens een 3d print afbrak na zo'n 3 uur

gr Henk

Comment

Originally posted by Han.K View Post
                Er zijn berichten dat in een aantal gevallen de win10 update service na enige tijd weer ingeschakeld wordt.

https://www.wikihow.com/Turn-Off-Aut...-in-Windows-10
                Bij mijn weten heeft Windows altijd al "achterdeurtjes" gehad. Ik heb het zelf een keer meegemaakt op een oude server, een 10+ tal jaren geleden, waar een database op stond. Ik heb bijna een dag zitten zoeken en uiteindelijk wat wazige logging gevonden (erg verstopt) die klonken als remote inlog, "garanteed windows license check" update programma en toen een geforceerde reboot via command line. Naast het uitzetten van de service, als nodig door aanpassingen in de registry, is het "niet verbonden zijn met het internet" ook handig (zo niet noodzakelijk)...
                Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | AVX mount | StarSense | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Comment

Heb ik ook vaak meegemaakt. Zelfs als je iets disabled in de registry, wordt het door microsoft weer vrolijk ingeschakeld.
                  200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Apple heeft er ook een handje van. Zeker met zijn IOS updates.
                    En dan zo af en toe vindt KPN het ook leuk om je Experiabox op afstand te re-setten.
                    Ligt je LAN en Wifi weer overhoop . . .

Maar las, even wat anders.
                    Een kleine waarschuwing ter leringhe ende vermaeck . . .

Ik heb net en NUC dingetje aangeschaft. i3-7100 processor met 4G ram en 128G SSD 2.m
                    Daar moest, na alle commotie, win7 op komen.

Nou, da wil dus nie !

Het Nuccie heeft alleen USB3 poorten en de installer van Win7 heeft geen ingebouwde drivers hiervoor. Alleen USB2.
                    Dus bij het eerste installatie-scherm waar je land en taal kiest houdt ie er al mee op, omdat je muis en keyboard niet doorkomen via de USB3 poorten.
                    Snelle google gedaan en bij Intel wordt dit verhaal netjes uitgelegd. Met een work-around om alsnog USB3 drivers in je Win7 image te bouwen.
                    Leuk. Dus Win7 kan er dan toch op?
                    Kijk ik even verder en dan lees ik ergens anders weer dat Microsoft er alles aan doet om de win7 updates niet meer te laten werken op deze nieuwe i3-7100 processors.
                    Aangezien mijn DOS-vaardigheid ophoudt bij del *.* en format c: /y, wordt ik dus gedwongen om Win10 te gebruiken op dit PC'tje.
                    Had ik mijn huiswerk maar beter gedaan. Ik wil het Nuccie echter wel houden. Handig klein ding.
                    Dus nu op zoek naar een betaalbare Win10-pro versie. Advies waar betrouwbaar?

Voor degenen die het zelfde snode plan hebben als ik, wees gewaarschuwd.

Arie

Lacerta (Telescope with no name) 10" f/4 (GPU corr) + SW Equinox 120 (te koop) + SW Esprit 100 + ASI1600MM-C + Canon7D Mod

Comment

Oplossing waarna Arie naar verwijst mbt USB3 issues:

https://www.intel.com/content/www/us.../mini-pcs.html

https://youtu.be/EJyQViv2iJA
                      Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | AVX mount | StarSense | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Comment

Working...
                      X