Announcement

Collapse
No announcement yet.

AstroBoot.eu verkoopsite gevonden op astronomie.de

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AstroBoot.eu verkoopsite gevonden op astronomie.de

Nieuwe verkoop site gevonden: http://www.astroboot.eu/AstroBoot
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Slecht nieuws... toch voor de portefeuille

Wat een aanbod. Geen duur spul, geen high-end oculairen, maar wel eenvoudig, goed materiaal voor de beginnende waarnemer. Oculairs voor 10 euro, zoekers en rdf's, filtertrjes, kleine RA motortjes, ... speeltuin voor ATM liefhebbers!
    Celestron SCT CGEM1100 - Doublet ED80CF F/7 - Pentax 10x50 DCF ED

Comment

Ik heb er mijn eerste kleine dingetje besteld. Dat mocht tegen EU verzendkosten, terwijl ik net buiten de EU woon. :-)
      Ik heb goed gezocht of ze ook andere dingen hebben die ik nodig heb, maar het aanbod is beperkt. Goede punt: veel betaalmogelijkheden.
      Celestron Evolution C8 OTA, Skywatcher Skymax 127mm, EQ3-2 op stalen driepoot, Tento 10x50 verrekijker

Comment

Originally posted by linda View Post
        Ik heb er mijn eerste kleine dingetje besteld. Dat mocht tegen EU verzendkosten, terwijl ik net buiten de EU woon. :-)
        Misschien is dat te verklaren door de korte reisafstand?

AstroBoot.eu
        Mellby Stora Väg 29
        SE277 35 Kivik
        Sweden
        Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Comment

Snelle service van deze zaak. Ik had er een synscan V4 handcontroller besteld en na enkele dagen lag ie al in de bus, netjes verpakt.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Ziet er tof uit! Een skywatcher heritage voor maar 65 euro?!
            Gepimpte Meade Lightbridge 10''

Comment

Let goed op de beschrijvingen die erbij staan.
              Het lijkt erop dat dit een astro-opkoper is die schadegevalletjes opkoopt. Daarom hebben ze bij de beschrijving ook de kwaliteit staan.
              Helemaal goed natuurlijk. Spullen kunnen kopen die normaal veel duurder is, maar let dus wel op: heb o.a. een RDF gezien die het niet deed, maar ze vermoeden dat het alleen maar wat soldeerwerk is, 6 euro voor zo'n ding is natuurlijk niet duur, maar als het daadwerkelijk stuk is, dan is het alsnog weggegooid geld.

Goed opletten op de beschrijving dus, maar zeker interessant!
              130mm/650mm newton op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino

Comment

Goed opletten ja, maar als je wat handig bent met de soldeerbout kan je zoiets simpels vaak fixen, of voor iemand anders fixen.

Comment

Ziet er goed uit. Gisteren een fatsoenlijke focuser besteld voor de 4.5" reisdob ter vervanging van het wiebelige plastic ding dat er nu op zit. Daarnaast buisringen besteld voor diezelfde reisdob, zodat hij op de EQ3-2 -montering van de 10 cm refractor past. Dat alles voor drie tientjes inclusief verzendkosten. De beschrijving was in beide gevallen A1 dus zou als nieuw moeten zijn.
                  Ben benieuwd...

Edit: Inmiddels al een erg goede indruk gekregen van deze webshop. Omdat ik dacht dat mijn adres niet volledig was meegekomen heb ik ze een email gestuurd met ordernummer. Na een kwartier was er al een keurige reply met de mededeling dat alles in orde is. En met de vraag hoe ik over ze heb gehoord. Dus patrickduis : dank voor de tip.

Edit 2: Goed gevoel voor humor inderdaad die Zweden (nadat ik bovenstaande vraag had beantwoord): "Ah, that’'s useful to know Rem, thanks for that. Pity I don’t speak a word of Dutch "
                  Last edited by Rem; 22-09-16, 13:45.
                  10" F5 Dob+EQP | 102/1000 Refractor+EQ3-2 | 4.5" F4.4 Newton+RRB | 7+10x50 bino
                  The brightest star needs no telescope to gaze at | www.remranger.com

Comment

En humor hebben ze ook nog:

"2x Velour soft pouch
                    New items. Praktica. Two soft velour pouches with draw string. Normally supplied with Korean made Praktica binocular. They make nice 2" eyepiece or lens pouches. Or you could grow a beard, put cash in one and pretend you're Blackadder. You get two pouches for this price. We have hundreds of them - and as ever, the reason why is a mystery."

16" F3.8 & 10" F4.8 Sumerian Alkaid op EQ-platform / SW Heritage 130 / Omegon Brightsky 15 x 70 op P-mount / Swift Audubon 8,5 x 44 / Vixen SG 2.1 x 42

Comment

Ik hou dit draadje in de gaten, blijf vooral ervaringen posten.
                      Bedankt Patrick
                      Skywatcher Flextube 10" / Orion Skyscanner 100mm / Docter Optic Nobilem 8 x 56
                      Oculairs van 6 tot 25mm en Shorty Barlow 2x

Comment

Het blaasbalgje om oculairs mee schoon te blazen is goed en snel aangekomen en was degelijk ingepakt in plasticfolie en een bubbeltjesenvelop.
                        Plusje voor de mooie postzegel die mij die dag een goed humeur bezorgde.
                        Celestron Evolution C8 OTA, Skywatcher Skymax 127mm, EQ3-2 op stalen driepoot, Tento 10x50 verrekijker

Comment

Zojuist een Skywatcher Heritage 130P besteld als widefield-schets-kijker (M45/M31/M44) voor slechts 120 euro. Eens kijken hoe snel die in huis is.
                          16" F3.8 & 10" F4.8 Sumerian Alkaid op EQ-platform / SW Heritage 130 / Omegon Brightsky 15 x 70 op P-mount / Swift Audubon 8,5 x 44 / Vixen SG 2.1 x 42

Comment

Onder de indruk van mijn telescoop? Gefeliciteerd met je aankoop, een goede keuze al zeg ik het zelf ;-)
                            Ik raad je van harte aan om zelf nog een lichtschild erbij te knutselen. Zie ook:
                            http://www.astroforum.nl/forum/instr...e-hoofdspiegel
                            200 mm GSO f/4, 130 mm SW Heritage f/5

Comment

Originally posted by kjrozema View Post
                              Onder de indruk van mijn telescoop?
                              Inderdaad!
                              En ik was zeker van plan om een middagje te knippen/plakken/verven, je topic zal daarbij goed van pas komen, thanks!

Comment

Working...
                              X