Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Photoshop of Paint Shop?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Photoshop of Paint Shop?

Ben redelijk gewend aan Paint Shop Pro. Iemand een argument voor Photoshop? Het lijkt me een stuk lastiger namelijk.
    Bedankt alvast!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

paintshop pro CS2 OWNS 1!!!

Commentaar

Painshop geprobeerd, maar niet fijn.
      Photoshop is mij iets fijner, maar snap er niets van :P

(Allebei geheugenvretertjes)

Commentaar

Het is volgens mij maar net waar je je het eerst in verdiept.
        Ik heb me het eerst verdiept in PSP en kan daar dus ook beter mee werken
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

PSP
          PlayStation Portable??:P :bounce:

Commentaar

Origineel geplaatst door djgoldwing
            PSP
            PlayStation Portable??:P :bounce:
            Paint Shop Pro uiteraard :violent1: :scratch:
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Jah, ik werk ook met paintshop pro. Maar volgens mij hebben de twee programma's precies hetzelfde functies maar is photoshop ietsje moeilijker.
              - Skywatchter 150 mm F5 Newton
              - EQ3, aandrijving + poolzoker
              - Bresser 10x50
              - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Het is maar net wat je gewend bent.Ik werk altijd met Photoshop..het
                is wel even doorbijten,maar zou nu toch niet anders meer willen.
                Photoshop is wel wat minder gebruiksvriendelijk,maar de mogelijkheden
                zijn wel heel verfijnd. :albino:

Commentaar

Photoshop is toch wel de standaard, wordt veel meer gebruikt dan paint shop .
                  Ik denk dat het beter is om dat te gebruiken om dat daar veel meer voor te vinden is op het internet.bv dezehttp://www.astropix.com/PFA/PFA.HTM
                  en ook heel veel plugins

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                    Ik denk dat het beter is om dat te gebruiken om dat daar veel meer voor te vinden is op het internet.bv dezehttp://www.astropix.com/PFA/PFA.HTM
                    en ook heel veel plugins
                    Ben ik het idd wel mee eens, maar vergeet niet dat PSP voor veel mensen genoeg is.
                    Veel functies zijn hetzelfde en heetten ook hetzelfde, dus als je eerst een tijd met PSP werkt kun je op een gegeven moment ook wel wat met PS overweg.

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                      Origineel geplaatst door Nightsky
                      en ook heel veel plugins
                      Ben ik het idd wel mee eens, maar vergeet niet dat PSP voor veel mensen genoeg is.
                      Veel functies zijn hetzelfde en heetten ook hetzelfde, dus als je eerst een tijd met PSP werkt kun je op een gegeven moment ook wel wat met PS overweg.
                      Ik heb in het begin ook paintshop gebruikt. best te doen ben ik wel mee eens ,maar dan ga je op internet wat zoeken naar trukjes om bv bepaalde handelingen te kunnen zoals layers op elkaar leggen, of andere astronomische handelingen. dan zal je heel weinig vinden bijna alles is voor photoshop.

Je kan beter meteen daarmee beginnen dan is de overstap ook niet lastig .

Commentaar

Ik hou het bij photoshop. Ik vind het fijn om met lagen te werken en als je eenmaal wat tutorials hebt gedaan via internet, kun je er heel veel uithalen.

Commentaar

Okeej, bedankt voor de info. Ik ga photoshoppen!!
                          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik vind Photoshop ook fijner dan PSP, hoewel het eerst andersom was. Photoshop vind ik consequenter omgaan met zijn regels, bij PSP gebeuren er vaak per ongeluk vervelende dingen. Voorbeeld: het verplaatsen van een geselecteerd deel van een layer. Bij PSP verplaats je het object waar je de cursor toevallig over had staan, en bij Photoshop verplaats je je selectie: logisch, want je hebt iets niet voor niets geselecteerd...

Er zal echt wel een systeem zitten in de controls van PSP, maar ik vind Photoshop gewoon logischer.
                            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Doe mij maar The Gimp. Opensource, gratis, alle functies van photoshop enz. :applaus:

Commentaar

Werken...
                              X