Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

maankaart

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

maankaart

Beetje gezocht op google, weinig bruikbaars gevonden. Iemand een idee waar ik een -min of meer gedetailleerde- maankaart kan vinden op het net?

Google eens op Virtual Moon Atlas

Commentaar

Luc, ik weet niet wat voor kijker je hebt, maar heb vorige week via Urania een geplastificeerde maankaart gekocht met daarop 290 benoemde kraters en dergelijke, alsook de plaatsen waar alle maanlandingen al geweest zijn. Alleen is de maan gespiegeld weergegeven ... kwam ik pas achter als ik hem gekocht had, mijn kijker is dus NIET gespiegeld (ik weet het, loemp maar ja). Als je hem kan gebruiken, stuur maar een ff een privéberichtje, dan heb je hem morgen gratis en voor niets in je brievenbus.
      254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

Misschien is dit iets voor je:http://www.lunarrepublic.com/atlas/
        Meade LXD55 refractor
        Vixen 80sf ED porta

Commentaar

Jurgen, Ik heb je een pb gestuurd, maar blijkbaar is er iets mis, het lijkt wel alsof ik geen pb's meer kan versturen. Uiteraard ben ik geďnteresseerd in je maankaart, ja mag ze me toesturen, maar laat mij ook weten hoeveel ze je gekost heeft, dan vergoed ik je uiteraard.

Commentaar

Origineel geplaatst door luc
            Jurgen, Ik heb je een pb gestuurd, maar blijkbaar is er iets mis, het lijkt wel alsof ik geen pb's meer kan versturen.
            Ik heb inderdaad geen privéberichtje van je ontvangen Luc, misschien eens even bij de beheerders van deze site informeren wat het probleem juist is, durf mijn mailadres niet open en bloot op de site te vermelden. Je mag die kaart gratis hebben, kostte me slechts een vijftal euros.

Commentaar

@Luc:
              Als het goed is zou je gewoon berichten moeten kunnen verzenden en ontvangen.
              Klik bovenaan de site (boven de banners) op "geen berichten". Je komt dan in je inbox. Klik links op "nieuw bericht". Vul de forumnaam in de bovenste regel in, eronder het onderwerp. In het grote vak type je je bericht en klikt vervolgens op "verzenden". Je bericht staat nu in de wachtrij (klik bovenaan in je inbox op "wachtrij"). Als het bericht door de ontvanger gelezen in, dan staat je bericht onder "verzonden".

@Jurgen:
              Misschien heb je de mail of pop-up van het bericht gemist. Ga eens naar je inbox. Als daar een bericht staat dat je nog niet gelezen hebt staat dat aangevinkt.

Mocht het niet lukken, laat het dan even weten via het knopje "contact" bovenaan het forum. Dan kunnen we hier ontopic blijven.
              Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Misschien is de Kleiner Mondatlas wel wat, zie
                http://www.oculum.de/oculum/titel.asp?I ... 4522&Nr=23
                Slechts 12,90 euro.

800 benoemde maanformaties, en de kaarten zijn zowel 'normaal' als in gespiegelde vorm. Handig mocht je later overstappen op een ander type telescoop (of nu zowel een Newton als een refractor/SC gebruiken!

Groeten,
                Guus

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
                  @Jurgen:
                  Misschien heb je de mail of pop-up van het bericht gemist. Ga eens naar je inbox. Als daar een bericht staat dat je nog niet gelezen hebt staat dat aangevinkt.
                  Nope, geen ongelezen berichtjes meer in mijn inbox

@Luc: Heb vandaag zelf een pb naar je gestuurd, misschien lukt het nu wel.

Commentaar

Virtual Moon Atlas

handig op de Pc en ook nog Nederlands.
                    Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Commentaar

Werken...
                    X